بهره‎برداری از نخستین ردیف تولیدی فاز ١٣ پارس‎جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی ایران در جریان بازدید از فاز١٣ پارس جنوبی و بهره برداری از ردیف اول شیرین سازی این فاز ضمن تبریک آغاز سال ٩٧ و سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران اظهار کرد: تا پایان سال جدید، همه فازهای درحال توسعه به اضافه بخشی از فاز١٤ پارس جنوبی به بهره برداری می رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی کاردر سه شنبه٢٩ اسفند ماه در سفر به عسلویه و همزمان با آغاز ارسال گاز شیرین فاز١٣ به شبکه سراسری گفت: خوشحالم که در روز ٢٩ اسفندماه و آغاز سال جدید، یکی از ردیف های شیرین سازی فاز ١٣ به عنوان عیدانه صنعت نفت به ملت ایران وارد مدار تولید شده و گاز تولیدی این فاز با مشخصات و کیفیت مطلوب وارد شبکه سراسری می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه روز٢٩ اسفند برای صنعت نفت ایران روزی تاریخی و بسیار تعیین کننده است، افزود: ما در این چنین فضایی است که اکنون بهره برداری از این پروژه های بزرگ صنعت نفت توسط متخصصان توانمند ایرانی را درک می کنیم.

کاردر بهره برداری از طرح های پارس جنوبی را نتیجه تلاش دو دهه تمام متخصصان ، صنعت گران و کارگران زیر نظر مدیریت های مختلف عنوان و ضمن تقدیر از این تلاش ها، اظهار کرد: درحال حاضر یک تمدن صنعتی بزرگ توسط صنعت گران ایرانی ایجاد شده و امیدواریم با بهره برداری ازطرح های باقیمانده پارس جنوبی ، سهم واقعی ملت ایران را از منابع گازی میدان مشترک پارس جنوبی بدست بیاوریم.

وی با بیان اینکه به جز بخش باقیمانده فاز ١٤ و طرح توسعه فاز١١ پارس جنوبی، سایر طرح های درحال اجرای این میدان تا پایان سال ٩٧ به بهره برداری می رسند، افزود: با تکمیل این طرح های درحال انجام ، به سراغ توسعه و بهره برداری از میدان های جدید می رویم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر توسعه میادین نفتی و رسیدن به سقف تولید افزود: تلاش ما این است تا بطور جدی در بخش نفت ، به سقف تولید ٥،٢ میلیون بشکه برسیم، البته این یک برنامه یک ساله یا کوتاه مدت نیست ، ضمن اینکه ایران توان تولید نفت تا سقف ٦ میلیون بشکه را دارد که امیدوارم در سال ٩٧ این کار آغاز شود.

شماره خبر: ۲/۲۴۵۶۷

منبع: روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *