بزرگ‌ترین همایش خودرویی کشور آغاز به‌کار کرد

به گزارش اخبار خودرو ، ماحصل یک سال تولیدات داخلی و محصولات جدید خودرویی وارد شده به کشور، هر ساله در همایشی با نام «نمایشگاه»‌های خودرویی به‌نمایش گذاشته می‌شود و مخاطبان خاص و عام می‌توانند با آخرین دستاوردهای صنعت خودروی کشور و حوزه‌های مرتبط، از نزدیک آشنا شوند.
نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران امسال وارد دومین سال فعالیت خود خواهد شد که جهشی بزرگ برای این نمایشگاه محسوب می‌شود.
اولین نکته قابل تامل این نمایشگاه نسبت‌به سال گذشته، چیدمان و استفاده بهینه برندها از فضای نمایشگاهی است که در اولین برخورد کاملا مشهود بوده و جدی بودن امر غرفه‌آرایی، چیدمان خودروها و بخش‌های تبلیغاتی براساس اصول استاندارد، نسبت‌به سال گذشته در مرتبه‌ای بسیار کامل‌تر صورت گرفته است.
نکته دیگر حضور برندهای داخلی و خارجی است و برخلاف دوره پیشین این نمایشگاه و نمایشگاه‌های خودرویی سراسر کشور، بحث رونمایی و نمایش خودروهای جدید که پایه اصلی یک نمایشگاه خودرویی را تشکیل می‌دهند، جدی گرفته شده و نمایشگاه خودرویی صرفا مکانی برای عرضه و فروش خودرو با شرایط خاص نخواهد بود!
اگرچه در این دوره، به‌دلایلی چون عدم باز شدن سامانه ثبت سفارش، عدم ترخیص خودروهای در گمرک مانده و موارد مشابه جای خالی برخی برندهای وارداتی کاملا حس می‌شود، اما کماکان این دوره را می‌توان در موقعیت، کاملا حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر از دوره پیشین خواند.
از سوی دیگر حضور برخی برندهای جدید در کشور نیز می‌تواند به رونق نمایشگاه کمک شایانی داشته باشد. ورود این محصولات جدید می‌تواند سبد سگمنتی خودروهای بازار را ارتقا بخشیده و از سویی دیگر رقابت خوبی را ایجاد کند که در نهایت مشتری گزینه‌های بیشتری برای خرید داشته باشد.
اما در این میان حضور برندهای مطرح خارجی را هم که با همکاری خودروسازان داخلی قرار است در این نمایشگاه حاضر شوند، نباید نادیده گرفت که اگرچه هنوز بنا به‌دلایل سیاسی و بین‌المللی در ابتدای راه هستند، اما شواهد حاکی از آن است که این همکاری‌های مشترک قرار است به اتفاقات خوبی منجر شوند.
نکته دیگر، مجزاسازی بخش خودرو از بخش قطعات است که می‌تواند در کیفیت برگزاری هر دو حوزه بسیار موثر باشد. این امر نیز کاملا از برگزاری جداگانه نمایشگاه قطعات مبرز شده که باید به هر دو مقوله، به‌شکل مستقل نگریست و تجمیع این دو در یک همایش چند روزه نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید، متخصصان و دست‌اندرکاران آن حوزه را راضی کند.
از دیگر ویژگی‌های مثبت این دوره به‌نسبت دوره قبل باید به انتشار برنامه‌های رونمایی و نشست‌ها پیش از شروع نمایشگاه اشاره کرد که کاری حرفه‌ای محسوب شده و موجب می‌شود بتوان با توجه به بعد مسافتی نمایشگاه، برای حضور در نمایشگاه برنامه‌ریزی داشت.
اختصاص روز ویژه رسانه‌ها نیز از دیگر نقاط قوت این دوره است که اصحاب رسانه می‌توانند به‌دور از هیاهو و شلوغی روزهای عادی و مخاطبان غیرتخصصی، به تهیه خبر و پوشش رسانه‌ای نمایشگاه بپردازند و انعکاس بهتری از رویدادهای نمایشگاه داشته باشند، درست مطابق روند بین‌المللی و اصولی نمایشگاه‌های جهانی که چنین زمان و فضایی را به رسانه و خبرنگار اختصاص می‌دهند.
بخش‌های جنبی نمایشگاه نیز می‌تواند برای بازدیدکنندگان غیرتخصصی نمایشگاه، جذابیت‌های خاص خود را داشته و استقبال بیشتری را در پی داشته باشد.
در دوره گذشته بخش خودروهای کلاسیک و مراحل بازسازی آن تست‌های محیطی خودروهای جدید از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه محسوب می‌شد که استقبال فراوانی را در پی داشت.
در این دوره نیز با اختصاص بخش‌هایی از نمایشگاه به خودروهای کلاسیک، موتورسیکلت‌های برقی و… می‌توان پیش‌بینی کرد این بخش‌ها، گرمابخش حضور بازدیدکنندگان باشند.
در نهایت اینکه نمایشگاه خودرو تهران، علاوه‌بر جایگاه خاصی که بین دست‌اندرکاران این حوزه و برای مخاطبان غیرتخصصی‌اش دارد، محفل بسیار خوبی است که میزبان متخصصان، مدیران، فعالان صنعت خودرو و تولیدکنندگان باشد و ارتقای صنعت خودروی کشور، ورود محصولات جدید و همکاری‌های مشترک را رقم بزند تا چرخ‌های اقتصادی کشور و ارتقای جایگاه خودروسازی کشور را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *