برنامه نویسی اندروید چیست؟

پردیس فناوری کیش _ طرح مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت _دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات

چرا باید برنامه نویس اندروید شویم؟

سیستم عامل اندروید طی سال هایی که از تولدش می‌گذرد توانسته است از تمام رقبای خود پیشی گیرد. این سیستم عامل به پرکاربردترین و محبوب‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

امروزه اندروید توانسته است بیش از 73 درصد از بازار سیستم عامل‌های گوشی هوشمند را در اختیار خود درآورد.

سیستم عامل IOS با کسب حدود 17 درصد از این بازار در حال تعقیب اندروید است. اگر سایر دستگاه‌های همراه مانند تبلت، گجت‌های هوشمند و… را به این آمار اضافه کنیم، اختلاف این دو سیستم عامل بسیار بیشتر خواهد شد.

بر این اساس اندروید توانسته است به عنوان فراگیرترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، گجت‌ها و… شناخته شود.

اندروید چیست؟

اندروید (Android) سیستم‌ عاملی متن‌ باز است که بر پایه هسته لینوکس توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. متن باز بودن اندروید به این معنا است که سورس کد اصلی آن در دسترس عموم قرار دارد.

یعنی برای استفاده از آن نیازی به دریافت مجوز و یا صرف هزینه نیست.

متن باز بودن اندروید باعث می‌شود که سورس کد اصلی آن به راحتی در اختیار کاربران و توسعه دهندگان مختلف در سرتاسر جهان قرار گیرد.

این ویژگی باعث می‌شود اندروید توسط توسعه دهندگان بیشماری بررسی شود و در نهایت ارتقا یابد.

به دلیل متن‌ باز بودن و سایر ویژگی ‌های اندروید، حضور این سیستم عامل به گوشی‌‌های هوشمند محدود نشده است و دستگاه‌های زیادی مانند تبلت ها، یخچال‌ ها، ساعت ها، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، اندروید بر اساس هسته لینوکس توسعه داده شده است. بنابراین وظایفی مانند بهینه سازی حافظه، ارتباط بخش‌های نرم افزاری با سخت افزار، مدیریت پردازش‌ها و… توسط هسته لینوکس پردازش می‌شود.

برنامه نویسی اندروید

همیشه ساخت نرم افزارهای اندرویدی به سادگی روش‌های معرفی شده نخواهد بود. برخی ایده‌ها و نرم افزارهای اندروید نیازمند کدنویسی و طراحی اختصاصی هستند.

کسانی که قصد دارند ایده‌های خاص خود را پیاده سازی کنند و یا از طریق طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی درآمدزایی کنند، باید برنامه نویسی یاد بگیرند.

با زبان‌های برنامه نویسی مختلفی از جمله جاوا، کاتلین و سی شارپ می‌توان نرم افزارهای اندرویدی را ایجاد کرد. اما بهترین زبان‌های توسعه نرم افزارهای اندروید، زبان برنامه نویسی جاوا و کاتلین است. زیرا این دو زبان توسط شرکت گوگل به عنوان زبان‌های رسمی توسعه اپلیکیشن‌های اندروید معرفی شده اند.

چطور می‌توانیم اپلیکیشن‌های اندرویدی بسازیم؟

1) سفارش طراحی اپلیکیشن مورد نظر به شرکت‌های برنامه نویسی یا توسعه دهندگان است.

2) استفاده از اپلیکیشن ساز‌های آماده است که فرآیند کار با آن‌ها بسیار آسان خواهد بود.

3) کدنویسی و توسعه نرم افزار از پایه است که نسبت به روش‌های قبلی نیاز به تخصص و تجربه دارد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن unnamed-8.jpg است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *