ایران در صدر تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان قرار گرفت

 

کارخانه فولاد نی ریز به عنوان چهارمین واحد فولادی استانی کشور  با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید تا بدین ترتیب ایران در صدر تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری را در این آیین وزیران صنعت، معدن و تجارت و دادگستری و استاندار فارس و شمار دیگری از مسئولان و صنعتگران همراهی کردند.
کارخانه آهن اسفنجی نی ریز به عنوان سومین واحد تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد ( PERED ) و چهارمین کارخانه از مجتمع های فولاد استانی است. در روش پرد، مصرف آب و انرژی، پایین و کیفیت محصول بالا است.
پیش از این پروژه های فولاد شادگان و میانه با این روش به بهره برداری رسیده است و این واحدها هم اکنون در حد ظرفیت اسمی در حال تولید هستند.
بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس این واحد تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و 450 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 220 نفر در بخش قطرویه شهرستان نی ریز احداث شده است.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه به ایرنا گفته بود: بهره برداری از طرح فولاد نی ریز و آغاز تولید آهن اسفنجی در سومین واحد احیای مستقیم کشور به روش ایرانی پرد، با ارتقای ایران به رتبه نخست تولید آهن اسفنجی در جهان، گامی دیگر در جهت جلوگیری از خام فروشی است.
دستیابی به این موفقیت و معرفی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان، دستاورد بزرگی برای جامعه صنعتی کشور به شمار می آید.
به گزارش ایرنا، برپایه جدول آماری انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 میلادی با تولید 20.5 میلیون تن آهن اسفنجی که بیش از 28 درصد کل تولید جهانی محسوب می شود، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
همچنین برابر آمار همین انجمن، هند با تولید 25.8 میلیون تن آهن اسفنجی در سطح جهان، در مکان نخست قرار گرفت که با افتتاح واحد نی ریز رتبه نخست به ایران رسید.
برپایه این گزارش، شرکت فولاد غدیر نی ریز با سهام داری 65 درصدی سرمایه گذاری غدیر و 35 درصدی سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل و به‌عنوان کارفرما وظیفه تکمیل پروژه را به عهده گرفت.
واحد آهن اسفنجی نی ریز، در منطقه قطرویه شهرستان نی ریز در استان فارس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *