اولین کشور دنیا که از گردشگران تعهد محیط‌زیستی می‌گیرد

 

 

 

خبر آنلاین:جمهوری پالائو در روزهای اخیر از برنامه جدیدی برای صدور روادید رونمایی کرده و در آن تمام بازدیدکنندگان را به امضای تعهدنامه‌ای برای حفظ این جزیره و مسئولیت‌پذیری در قبال نگهداری از محیط‌زیست ملزم کرده است.
چمدان :جمهوری پالائو در غرب اقیانوس آرام است. این کشور از حدود ۳۴۰ جزیره تشکیل شده که زنجیره غربی جزایر کارولاین در میکرونزی را در فضایی به‌ وسعت ۴۶۶ کیلومترمربع می‌سازند. پالائو با اندونزی، فیلیپین و میکرونزی مرزهای مشترک دریایی دارد.
این کشورجزیره‌ای در روزهای اخیر از برنامه جدیدی برای صدور روادید (مهر ورود) رونمایی کرده است. این برنامه جدید که «تعهدنامه پالائو» نام دارد تمام گردشگران را ملزم می‌کند در هواپیما فیلمی چهار دقیقه‌ای را درباره مراقبت‌ از منابع پالائو با دقت و احترام تماشا کنند. روی گذرنامه هم فقط در شرایطی مهر ورود زده می‌شود که بازدیدکنندگان تعهدنامه‌ای را امضا کنند که براساس آن قول می‌دهند از پالائو برای نسل‌های آینده به‌خوبی مراقبت کنند. این تعهدنامه به پنج زبان ترجمه شده است.
ابتدای متن این تعهدنامه آمده است: «کودکان پالائو! من این تعهدنامه را به‌عنوان مهمان شما برای مراقبت و نگهداری جزیره‌خانه زیبا و منحصربه‌فردتان می‌پذیرم.»
با اجرای این برنامه جدید، پالائو به اولین کشور روی زمین تبدیل می‌شود که قوانین مهاجرت را به دلایل حفاظت از محیط‌زیست تغییر می‌دهد تا کودکان پالائو و نسل‌های آینده این سرزمین بتوانند خانه‌ خودشان را داشته باشند. هدف از این‌کار، مبارزه با خسارت‌هایی است که طی یک دهه اخیر گردشگران بین‌المللی به محیط‌زیست این جزایر اقیانوس آرام وارد کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *