انرژی تجدید پذیر ، انرژی نو

انرژی تجدید پذیر ، انرژی نو

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت-گروه انرژی های تجدید پذیر

معرفی انرژی های تجدید پذیر

امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که سوخت های فسیلی رو به پایان هستند و با توجه به اینکه آلودگی های آنها زیاد است، اکثر کشورها در تلاش هستند  به سمتی بروند که بیشتر از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند.

♦ استفاده بهینه از انرژی های تجدید پذیر در فرآیند توسعه پایدار کشورها همیشه به عنوان یک هدف مهم شناخته می شود♦

انواع انرژی های تجدید پذیر

انرژی باد ، خورشیدی ، زمین گرمایی ، موج و آب و …

انرژی خورشیدی ( solar energy)

بیشتر کشورها در تلاش هستند تا بیشتر انرژی مصرفی خودشان را از انرژی خورشیدی دریافت کنند. انرژی خورشیدی را میتوان به انرژی الکتریکی تبدیل کرد و برای مصارف خانگی استفاده کرد.

انرژی باد ( wind power )

در نیروگاه های بادی بین  40 تا 100 توربین بادی وجود دارد ولی یکی از مشکل هایی که این نیروگاه ها ایجاد میکنند سر و صدای بالایی است که دارند و از همه مهمتر باعث خراب کردن منظره میشوند.

انرژی زمین گرمایی (Geothermal Energy)

انرژی گرمایی كه در پوسته‌ی جامد كره ی زمین ذخیره شده است را انرژی زمین گرمایی می نامند. منشأ این انرژی، گدازه ها و واكنش های هسته ای در ناحیه های عمیق زمین است.

انرژی موج ( wave power)

انرژی موج در اقیانوس ها در اثر باد ایجاد میشوند و در مقایسه با انرژی باد بیشتر قابل تولید هستند.از معایب انرژی های موج میتوان به نامنظم بودن ، نوسانی و فرکانس پایین آنها اشاره کرد.

انرژی برق آبی با استفاده از قرار دادن سد در مکان هایی که بارندگی زیاد است و یا مسیر رودخانه های پرآب و همچنین با قراردادن توربین ها میتوان از انرژی آب پشت سد برای تولید برق استفاده کرد.

جهت اطلاعات بیشتر شما میتوانید در ساعات اداری از ساعت 9 صبح الی 16:30 با کارشناسان ما در kishindustry تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *