اقتصادی عمل کردن در همه چیز

اقتصادی عمل کردن در همه چیز

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_دپارتمان مدیریت بازگانی :

اقتصادی عمل کردن یعنی چه ؟

اقتصادی عمل کردن ، یعنی رهایی از رنج هایی که به صورت ناخود آگاه متحمل خود و دیگران می کنیم.

به گفته کنفوسیوس ( مشهورترین نظریه پرداز و فیلسوف چینی ) کسی که اقتصادی عمل کردن را نیاموزد ، در زندگی محکوم به رنج کشیدن است . احتمالا همه ما با عبارت رنج کشیدن در گفته کنفوسیوس کاملا موافق هستیم . ما همه در مراحلی از زندگی به علل تصمیمات خود و یا سر و کار داشتن با افراد متفاوت ، معنای رنج کشیدن را خوب درک می کنیم . گاهی اوقات نزد خودمان فکر می کنیم که یک انسان چقدر می تواند رسیدن به اصل مطلب را کش دهد ؟ هنوز شروع نکرده در حالی که اگر من به جای او بودم تا بحال موضوع را تمام کرده بودم .

کسب و کار ، جایی برای حاشیه رفتن و فکر و خیال ندارد .

حتی اگر زیباترین صحبت ها را انجام دهید ، هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند .

کار شما هر چه هست ، آن را کوتاه ، سریع و مستقیم انجام دهید .

این یعنی اقتصادی عمل کردن .

اقتصادی عمل کردن در همه جنبه ها

با اقتصادی عمل کردن ، شما در وقت ، انرژی و هزینه ها صرفه جویی کرده اید .

ضمن اینکه مودبانه تر نیز هست ، چون بیشتر مردم برای وقت خود ارزش قائل هستند ، شاید منظور کنفوسیوس در جمله ای که ذکر شد تنها موضوعات مالی بوده باشد اما چرا ما این موضوع را در تمام جنبه های زندگی خود رعایت نکنیم ؟

حتی حرف زدن ، چرا باید با صحبت های صد تا یک غاز دیگران را عذاب دهیم ؟

دونالد ترامپ در کتاب ” مثل یک میلیاردر فکر کنید ” ذکر کرده :

شخصی فقط سه دقیقه وقت داشت تا پیشنهاد کاری خود را به من بگوید .

آن روز سرم خیلی شلوغ بود و اصلا حوصله گوش کردن به یک پیشنهاد کاری را نداشتم . پس تصور کردم که اگر به او پیشنهاد معرفی سه دقیقه ای را بدهم او قبول نخواهد کرد و به این شکل وقت من هم کمی آزاد خواهد شد . اما او نه تنها زمان سه دقیقه ای را پذیرفت بلکه در عرض سه دقیقه چنان پیشنهاد جالبی به من داد که با او قرار داد بستم .

کاری که ضرب الاجل با بعضی از افراد می کند ( خصوصا ما ایرانی ها ) واقعا حیرت آور است.

این جمله را به این منظور بیان می کنیم که گاهی اوقات لازم است تا برای خود ضرب الاجل تعیین کنیم . تمرین کنید که پیشنهاد های خود را در کمتر از ۵ دقیقه هم به راحتی و بدون مشکل ارائه کنید . تمرین کنید که معرفی خودتان را کمتر از ۳ دقیقه انجام دهید . با خلاصه کردن کل مطالب غیر ضروری ، مشاهده خواهید کرد که تا حد می توانید ویرایشگر خوبی باشید . مخاطب شما یا مافوق شما از اینکه شما توانایی خلاصه کردن مطلب را دارید همواره ممنون شما خواهند بود .

اقتصادی عمل کردن

توانایی شفافیت و عکس العمل سریع 

همه ی ما از ایمیل های به درد نخور و اسپم متنفریم .

مدام باید وقت خود را تلف کنیم تا بتوانیم یک ایمیل مهم بین آنها پیدا کنیم .

این مثال را مد نظر داشته باشید ، حرف های زائد مانند ایمیل های اسپم هستند . همیشه حرف درست و حسابی و موارد مهم را بازگو کنید . این عمل زودتر از آنچه تصور کنید شما را در زندگی به مقصود خواهد رساند . کسب و کار شیبه دوی استقامت است . برای بهترین تیم بودن ، نمی توانید شخصی را در تیم خود  داشته باشید که همیشه عقب تر از دیگران حرکت می کند ، چون همه تیم از کار او آسیب می بیند . سعی کنید در زندگی آن شخصی نباشید که کار را برای دیگران خراب می کند .

برخی اوقات باید در صحبت های خود شفاف و کوتاه عمل کنید .

مثل یک دونده سریع تر از بقیه حرکت کنید .

این امر میسر نخواهد شد مگر با تمرین .

با پرسیدن اینکه چطور می توانم موجز باشم ، خود را به چالش بکشید . و صاف بروید سر اصل مطلب . این توانایی که همیشه قبل از بقیه ، معامله را در ذهن خود نهایی کنید ، یک شبه به دست نخواهد آمد . زمان زیادی برای خبره شدن در آن لازم دارید اما بدانید که همه می توانند این تکنیک را بیاموزند . دقت کنید که افراد حاضر جواب و بی ادب صرفا عکس العمل سریع ندارند ، بی ادبی نشانه عدم اعتماد به نفس است ، برخی از افراد با گوشه گیری و سکوت عدم عزت نفس خود را نشان می دهند و برخی دیگر با حاضر جوابی غیر مودبانه .

عکس العمل سریع یعنی شما حتی در رستوران برای سفارش غذا وقت خود و گارسون را هدر ندهید .

خلاصه گویی ، هنری پنهان

اگر برنامه های استعداد یابی را مشاهده کرده باشید معمولا شرکت کنندگانی که واقعیت ها را رک و پوست کنده و بدون لفاظی بیان می کنند شانس بیشتری برای برنده شدن نسبت به دیگران دارند . زمانی که امکان دارد تا یک توضیح در ۳۰ ثانیه بیان شود و یک داوطلب در ۵ دقیقه آن را بیان می کند ، در ذهن ناخود آگاه داوران یک چراغ قرمز روشن می شود با این عنوان که ما وقت اضافی برای پر حرفی نداریم و این صحبت های اضافی معمولا به شکل بدی ، احتمال برنده شدن داوطلب را پایین می آورد .

درست است که این نصیحت ، خیلی ساده به نظر می رسد .

ولی درک و درایت زیادی در آموزش مختصر ، سریع و روان بودن وجود دارد .

این که بدانید اصل صحبت شما چیست ، و آن را در کوتاه ترین حالت به دیگران توضیح دهید ، به خودی خود ، قدم بزرگی برای پیشگام بودن و کسب احترام محسوب می شود . این مهارت ها را در هر زمان و هر فرصتی که برای شما رخ داد ، امتحان کنید . حالا اگر در صف نانوایی بودید یا در یکی از برنامه های استعداد یابی تلوزیون . می توانید .

یاد گیری اقتصادی عمل کردن در صحبت

برای پرورش استعداد اقتصادی عمل کردن در صحبت ها ،  در سطح حرفه ای ،  می توانید  از کلاس ها و مهارت های فن بیان بهره ببرید که از تکنیک ها و تمرینات بسیاری زیادی مانند بداهه گویی و … استفاده می شود تا ذهن فرد برای عکس العمل سریع آماده شود  . یکی دیگر از روشهای تقویت این موضوع ، مطالعه است ، مطالعه باعث افزایش دایره لغات شما می شود و ذهن ناخود آگاه شما هنگام مواجعه با شرایط ، می تواند کلمه مناسب را پیدا کند و سریع فکر کردن را بیاموزد . 

 اما اصل موضوع این است که شروع صحبت شما باید زیبا و تاثیر گذار باشد .

اگر بتوانید شروع صحبت را خوب انجام دهید توجه دیگران به شما جلب خواهد شد .

برای ماندگار بودن اثر صحبت های شما باید خاتمه صبحت ها نیز کاملا تاثیر گذار باشد .

هر چه خلاصه تر صحبت کنید ، موفق تر خواهید بود . توضیحات اضافه باعث خستگی در افراد خواهد شد .

اقتصادی عمل کردن را بیاموزید ، اقتصادی صحبت کردن را بیاموزید .

مردم در دنیای امروز عاشق این منش هستند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *