افزایش سهم سازندگان ایرانی در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت

 

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بخش عمده قطعات مورد نیاز تأسیسات نفتی را متخصصان داخلی می‌سازند
وی بیان کرد: هم اکنون بخش عمده قطعات مورد نیاز تأسیسات نفتی را متخصصان داخلی می‌سازند که روز به ‌روز نیاز به بیگانگان کمتر می‌شود.
وی ابراز داشت: اکنون ۷ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در رده‌های مختلف در این شرکت فعالیت دارند.
صیدالی مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید را که با بهره‌گیری از حفر ۲ چاه انحرافی در طول ۵۸ روز انجام شد نمونه‌ای دیگر از همت کارکنان نفت برای کاهش وابستگی به بیگانگان دانست.
این مقام مسئول گفت: خدمات اجتماعی عام‌المنفعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی از فعالیت خوب شرکت نفت گچساران است.
صیدالی بیان کرد: اکنون تنها برای ۲ طرح راه‌سازی گچساران به گناوه و بی‌بی حکیمه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که بخش عمده‌ای از آن با اعتبارات نفتی تأمین می‌شود.
منطقه نفت خیز گچساران در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۱۸ تولید نفت از مخزن گچساران با چاه شماره ۱۳ آغاز شد. این شرکت وظیفه استخراج و بهره‌برداری از ۱۸ میدان نفتی را برعهده دارد که بخش اعظم آن به میدان نفتی گچساران مربوط است. شرکت  بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره‌برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک‌زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *