اضافه کردن مزرعه خورشیدی ۴ هکتاری به دیتاسنتر گوگل در بلژیک

 

 

به گزارش خبرآنلاین، گوگل که از «تبلیغات» تا «کلود» را در فهرست تجارت‌های خود قرار داده، اولین دیتاسنتر اروپایی خود را در سال 2009 در بلژیک افتتاح کرد و آنچه قرار است به عنوان تاسیسات سوم با هزینه 250 میلیون یورویی در همین مجموعه بسازد، بخشی از برنامه توسعه دیتاسنتر Saint-Ghislain است که اواسط 2019 به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر 350 نفر اعم از مهندس کامپیوتر، شبکه، مهندس برق و … در این دیتاسنتر مشغول بکارهستند.
در این دیتاسنتر خدماتی مانند گوگل کلود، موتور جستجو، جی میل و نقشه گوگل پشتیبانی فنی خواهد شد. نکته جالب در طرح توسعه این دیتاسنتر، ساخت مزرعه خورشیدی 3 میلیون یورویی است که در آن 10665 پنل نصب و 2.9 گیگاوات برق به صورت سالیانه تولید خواهد کرد.
این اولین تاسیسات خورشیدی برای تولید انرژی است که در دیتاسنترهای گوگل به کار گرفته می‌شود. گوگل مدعی شده است که 100 درصد انرژی تولیدی برای دیتاسنترهایش سبز و بازگشت‌پذیر به طبیعت شده است. «جویی کاوا» قائم مقام گوگل در بخش جهانی دیتاسنتر می‌گوید از انرژی بادی و خورشیدی برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کنند و به همین خاطر گوگل به عنوان بزرگ‌ترین خریدار انرژی‌های سبز در جهان شناخته شده است.
ایرلند که در سال 2015 تنها 2 درصد از انرژی تولیدی را صرف دیتاسنترهای خارجی و داخلی کرده بود، پیش‌بینی کرده است که تا سال 2026 بیش از 15 درصد از تولید انرژی در این کشور صرف دیتاسنترها خواهد شد.
به همین دلیل کمپانی‌های آی تی دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز برای توسعه دیتاسنترهای خود در کشورهای ارزان قیمت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *