استفاده ناسا ازهواپیماهای بدون سرنشین در اتمسفر زهره

به نقل از مرکز تخصصی مشاوره صنعت ipcc ناسا هواپیماهای بدون سرنشینی را می سازد که قابلیت فعالیت در اتمسفر سیاره زهره را دارند.قرار است ناسا ماموریتی را در سیاره زهره انجام دهد تا اطلاعات بیشتری را درباره گذشته آن به دست آورد. این ماموریت شامل مطالعه اتمسفر بالایی این سیاره به منظور بررسی سابقه وجود آب مایع و حتی حیات در سطح آن است.
ناسا برای طراحی ساخت این هواپیماهای بدون سرنشین با یک شرکت خصوصی به نام Black Swift همکاری می کند و در صورت موفقیت طرح های این شرکت، قراردادی را برای تامین هواپیماهای بدون سرنشین موردنیاز در زهره با این شرکت منعقد خواهد کرد.
در حال حاضر ناسا یک قرارداد شش ماهه را برای طراحی و تعیین مشخصات این هواپیماها منعقد کرده و مبلغ 125 هزار دلار را در قالب برنامه حمایت از تحقیقات نوآورانه کسب و کارهای کوچک، در اختیار شرکت Black Swift قرار داده است.
در پایان دوره شش ماهه باید طرح های این شرکت برای تایید در اختیار ناسا قرار گیرد و در صورت تایید طرح ها یک قرارداد دوساله با مبلغ 750 هزار دلار منعقد می شود.
مدل سازی های کامپیوتری از وضعیت آب و هوای زهره، نشان دهنده احتمال وجود آب مایع در سطح این سیاره در زمان گذشته است. بر اساس این اطلاعات احتمالا در حدود دو میلیارد سال قبل و پیش از این که سطح سیاره در اثر گازهای گلخانه ای به یک سرزمین خشک و سوزان تبدیل شود، بخش عمده سطح این سیاره را اقیانوس بسیار بزرگی پوشانده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *