لباسها تا ۳ سال آینده خودشان سرد و گرم می شوند
محققان نانوکپسول هایی ساخته اند که به پارچه های مختلف می چسبند و می توانند با توجه به وضعیت آب و هوا کاربر خود را گرم یا سرد کنند.
به گزارش مهر به نقل از تک کرانچ، به زودی لباس هایی به بازار می آیند که می توانند صاحب خود را با توجه به وضعیت هوا، گرم یا سرد کنند.
دانشمندان کپسول کوچکی ساخته اند که قابلیت جذب و آزاد کردن گرما را دارد. این کپسول ها را می توان به طور دائم به فیبرهای پارچه ای چسباند.
این «کپسول های نانو» که هزاران بار کوچکتر از عرض موی انسان هستند از نشاسته و نوعی ماده موم مانند ساخته شده اند.
در حقیقت نانوکپسول ها عملکرد عرق کردن در بدن انسان را تقلید می کند. در این فرایند عرق روی پوست انسان مقدار زیادی از گرما را جذب می کند و بخار می شود.
موم طوری طراحی شده تا در دمای بالاتر از بدن انسان آب شود. بنابراین گرما داخل پارچه می ماند و صاحب لباس گرم می ماند. از سوی دیگر هنگامیکه کاربر احساس خنکی می کند، موم با آزاد کردن گرما دوباره جامد می شود.
محققان سازنده این فناوری معتقدند ساخت آن به تولید طیف وسیع و نوینی از لباس های ورزشی منجر می شود که به طور فعال و هنگام دو کاربر را خنک می کنند سپس در زمان توقف به آرامی بدن آنها را خنک می کند.
دکتر کارلا سیلوا محقق ارشد مرکز نانو تکنولوژی و مواد هوشمند در پرتغال می گوید: این فناوری تا سه سال آینده وارد بازار می شود. می توان از این فناوری برای لباس های ورزشی و غیره استفاده کرد. این فناوری به خصوص برای افرادی که نمی توانند دمای بدن خود را کنترل کنند مانند کودکان و افراد سالمند بسیار مفید است.
بزرگترین همایش خودرویی کشور آغاز بهکار کرد
به گزارش اخبار خودرو ، ماحصل یک سال تولیدات داخلی و محصولات جدید خودرویی وارد شده به کشور، هر ساله در همایشی با نام «نمایشگاه»های خودرویی بهنمایش گذاشته میشود و مخاطبان خاص و عام میتوانند با آخرین دستاوردهای صنعت خودروی کشور و حوزههای مرتبط، از نزدیک آشنا شوند.
نمایشگاه بینالمللی خودروی تهران امسال وارد دومین سال فعالیت خود خواهد شد که جهشی بزرگ برای این نمایشگاه محسوب میشود.
اولین نکته قابل تامل این نمایشگاه نسبتبه سال گذشته، چیدمان و استفاده بهینه برندها از فضای نمایشگاهی است که در اولین برخورد کاملا مشهود بوده و جدی بودن امر غرفهآرایی، چیدمان خودروها و بخشهای تبلیغاتی براساس اصول استاندارد، نسبتبه سال گذشته در مرتبهای بسیار کاملتر صورت گرفته است.
نکته دیگر حضور برندهای داخلی و خارجی است و برخلاف دوره پیشین این نمایشگاه و نمایشگاههای خودرویی سراسر کشور، بحث رونمایی و نمایش خودروهای جدید که پایه اصلی یک نمایشگاه خودرویی را تشکیل میدهند، جدی گرفته شده و نمایشگاه خودرویی صرفا مکانی برای عرضه و فروش خودرو با شرایط خاص نخواهد بود!
اگرچه در این دوره، بهدلایلی چون عدم باز شدن سامانه ثبت سفارش، عدم ترخیص خودروهای در گمرک مانده و موارد مشابه جای خالی برخی برندهای وارداتی کاملا حس میشود، اما کماکان این دوره را میتوان در موقعیت، کاملا حرفهایتر و جدیتر از دوره پیشین خواند.
از سوی دیگر حضور برخی برندهای جدید در کشور نیز میتواند به رونق نمایشگاه کمک شایانی داشته باشد. ورود این محصولات جدید میتواند سبد سگمنتی خودروهای بازار را ارتقا بخشیده و از سویی دیگر رقابت خوبی را ایجاد کند که در نهایت مشتری گزینههای بیشتری برای خرید داشته باشد.
اما در این میان حضور برندهای مطرح خارجی را هم که با همکاری خودروسازان داخلی قرار است در این نمایشگاه حاضر شوند، نباید نادیده گرفت که اگرچه هنوز بنا بهدلایل سیاسی و بینالمللی در ابتدای راه هستند، اما شواهد حاکی از آن است که این همکاریهای مشترک قرار است به اتفاقات خوبی منجر شوند.
نکته دیگر، مجزاسازی بخش خودرو از بخش قطعات است که میتواند در کیفیت برگزاری هر دو حوزه بسیار موثر باشد. این امر نیز کاملا از برگزاری جداگانه نمایشگاه قطعات مبرز شده که باید به هر دو مقوله، بهشکل مستقل نگریست و تجمیع این دو در یک همایش چند روزه نمیتواند آنطور که باید و شاید، متخصصان و دستاندرکاران آن حوزه را راضی کند.
از دیگر ویژگیهای مثبت این دوره بهنسبت دوره قبل باید به انتشار برنامههای رونمایی و نشستها پیش از شروع نمایشگاه اشاره کرد که کاری حرفهای محسوب شده و موجب میشود بتوان با توجه به بعد مسافتی نمایشگاه، برای حضور در نمایشگاه برنامهریزی داشت.
اختصاص روز ویژه رسانهها نیز از دیگر نقاط قوت این دوره است که اصحاب رسانه میتوانند بهدور از هیاهو و شلوغی روزهای عادی و مخاطبان غیرتخصصی، به تهیه خبر و پوشش رسانهای نمایشگاه بپردازند و انعکاس بهتری از رویدادهای نمایشگاه داشته باشند، درست مطابق روند بینالمللی و اصولی نمایشگاههای جهانی که چنین زمان و فضایی را به رسانه و خبرنگار اختصاص میدهند.
بخشهای جنبی نمایشگاه نیز میتواند برای بازدیدکنندگان غیرتخصصی نمایشگاه، جذابیتهای خاص خود را داشته و استقبال بیشتری را در پی داشته باشد.
در دوره گذشته بخش خودروهای کلاسیک و مراحل بازسازی آن تستهای محیطی خودروهای جدید از جذابترین بخشهای نمایشگاه محسوب میشد که استقبال فراوانی را در پی داشت.
در این دوره نیز با اختصاص بخشهایی از نمایشگاه به خودروهای کلاسیک، موتورسیکلتهای برقی و… میتوان پیشبینی کرد این بخشها، گرمابخش حضور بازدیدکنندگان باشند.
در نهایت اینکه نمایشگاه خودرو تهران، علاوهبر جایگاه خاصی که بین دستاندرکاران این حوزه و برای مخاطبان غیرتخصصیاش دارد، محفل بسیار خوبی است که میزبان متخصصان، مدیران، فعالان صنعت خودرو و تولیدکنندگان باشد و ارتقای صنعت خودروی کشور، ورود محصولات جدید و همکاریهای مشترک را رقم بزند تا چرخهای اقتصادی کشور و ارتقای جایگاه خودروسازی کشور را در پی داشته باشد.
بازار نفت چشم انتظار نشست ۱۷۳ اوپک در وین
یکصد و هفتاد و سومین نشست عادی وزیران کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی ۳۰ نوامبر (پنجشنبه، ۹ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار میشود که قیمت سبد نفتی اوپک نسبت به نشست ۱۷۱ این سازمان در نوامبر پارسال نزدیک به ۱۸ دلار افزایش یافته است.
به گزارش شانا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذرماه ۹۵) برای تثبیت بازار نفت و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت تصمیم گرفتند عرضه نفت خود را به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسانند و این به معنای کاستن روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید این کشورهای عضو این سازمان بود. توافق مقدماتی این تصمیم (۲۸ سپتامبر، هفتم مهرماه ۱۳۹۵) در نشست فوق العاده الجزیره صورت گرفته شد.
۱۰ روز پس از نشست نوامبر ۲۰۱۶ وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود ۶۰۰ هزار بشکهای از سوی کشورهای غیرعضو این سازمان توافق شد، روسیه با تعهد کاهش روزانه ۳۰۰ هزار بشکهای، بزرگترین تولید کننده غیرعضو اوپک است.
توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شد و در نشست ۱۷۲ این سازمان، وزیران نفت و انرژی اوپک بار دیگر تصمیم گرفتند توافق کاهش عرضه را تا مارس ۲۰۱۸ تمدیدکنند و پس از آن کشورهای غیرعضو اوپک در نشستی مشترک با اعضای این سازمان دوباره متعهد به مشارکت در برنامه جهانی کاهش عرضه شدند.
بررسی های کارشناسی نشان میدهد اعضای اوپک به توافق ماه نوامبر ۲۰۱۶ که از یکم ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شده است بیش از صد در صد عمل کردند، این در حالی است که این میزان برای غیر اوپکها کمتر بوده است از این رو انتظار می رود کشورهای مانند مکزیک، ترکمنستان و آذربایجان به توافق کاهش تولید پایبند باشند.
اینک در آستانه برگزاری نشست ۱۷۳ اوپک، بسیاری از تحلیلگران بازار جهانی نفت معتقدند: اعضای اوپک در کنار غیراوپکیها بار دیگر توافق نوامبر ۲۰۱۶ را برای حداقل ۹ ماه آینده یعنی تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید می کنند.
بیژن زنگنه، وزیر نفت که چهارشنبه (هشتم آذرماه) برای شرکت در نشست ۱۷۳ اوپک تهران را به مقصد وین ترک میکند، هفته گذشته در پاسخ به پرسشی درباره نشست آینده اعضای اوپک اظهار کرده بود: بیشتر پیشنهادها مبنی بر تمدید کاهش تولید است؛ اما تصمیم نهایی در نشست وزیران نفت و انرژی این سازمان گرفته میشود.
وزیر نفت گفته بود: سیاست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیراوپک درباره کاهش عرضه نفت در بازار و کاهش سطح ذخیره سازیهای نفت خام و فرآورده در جهان موفق عمل کرده است.
همچنین الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بهعنوان بزرگترین کشور تولید کننده نفت غیر اوپک اخیرا اعلام کرده بود برای حمایت از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت آمادگی دارد.
وی به رویترز گفته بود: در نشست ۳۰ نوامبر (۹ آذرماه) اوپک و غیر اوپک، درباره جزئیات تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت مذاکره میکند، اما درباره مدت توافق جدید چیزی نگفت.
وزیر انرژی روسیه با بیان این که مشاهده میکنیم که ۵۰ درصد از ذخیره سازی مازاد نفت از میان رفته و قیمت نفت به حد تعادل رسیده است، تصریح کرده بود: با این همه، هدف بازگشت توازن به بازار محقق نشده است؛ همه از تمدید توافق حمایت میکنند تا هدف توازن محقق شود.
چهارمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز
معاون اول رئیس جمهوری در نشست سران جیییسیاف
اتخاذ سیاستهای همسو، گامی در جهت افزایش منافع جمعی جیییسیاف
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران در این موقعیت، شرایط لازم را برای جذب سرمایه و فعالیت شرکتهای خارجی فراهم کرده است و تامین منافع همه اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز و تحقق اهداف مجمع را هدف اصلی فعالیتهای ملی، منطقهای و بینالمللی میداند و اتخاذ سیاستهای هماهنگ و همسو را برای جلوگیری از اعمال تحریمهای یکجانبه و چندجانبه علیه هر کشوری را بیش از پیش ضروری میبیند.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری جمعه، سوم آذرماه به وقت محلی، در چهارمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در شهر سانتاکروز بولیوی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری اجلاس سران مجمع از جمله فعالیتهای برجسته است که میتواند در یافتن راهکارهایی مشترک برای حمایت از منافع جمعی کشورهای عضو، هماهنگی سیاستها در راستای افزایش سهم گاز در سبد انرژی جهان و توسعه همکاریها بین کشورهای عضو نقشآفرین باشد.وی افزود: امروز بازار گاز طبیعی را باید یک بازار رقابتی به حساب آورد که این رقابت هم با تولیدکنندگان جدید در نقاط مختلف جهان و هم با انرژیهای جایگزین دیگر مواجه شده است و علاوه بر آن، این بازار از دگرگونیهای ژئوپولتیکی هم بدور نیست، دگرگونیهایی که در برخی موارد، موقعیت گاز را در عرصه جهانی انرژی تحت تاثیر قرار میدهد و امنیت بازار و موازنه عرضه و تقاضای جهانی گاز را خدشهدار میکند.معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: با توجه به این تحولات، ما باید به عنوان تولیدکنندگان اصلی گاز طبیعی همکاریهایمان را به سطح نوینی ارتقا دهیم و به تبادل اطلاعات و تجربیات و هماهنگی بین سیاستهای بازاریابی و صادرات در سطوح منطقهای و بینالمللی بیش از گذشته اهتمام بورزیم.جهانگیری با تاکید بر اهمیت نقش نوآوری و تکیه بر توسعه فناوری در بازارهای انرژی و از جمله بازار گاز طبیعی، تصریح کرد: بر این اساس ما باید به رویکردهای نوآورانه و راهبردهای مبتنی بر فناوریهای نوین در کل زنجیره گاز طبیعی اعم از بخش اکتشاف، تولید، انتقال، توزیع و مصرف آن اولویت بدهیم.وی افزود: در این فرآیند، همکاری مشترک کشورهای عضو مجمع در ترغیب شرکتهای ذیربط ملی برای تبادل دانش فنی در زمینه کاهش هزینههای تولید، تبدیل و انتقال گاز طبیعی، انجام سرمایهگذاریهای مشترک و اتخاذ سیاستهای همسو در بازار گاز، منجر به افزایش منافع جمعی کشورهایمان خواهد شد.
۲۰ درصد از شرکتهای دانش بنیان مورد تایید، صنعتی هستند
به گزارش صنعت نیوز ، محمد شریعتمداری در جلسه مشترک با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تأکید بر تأثیر فعالیتهای دانش بنیان و فناورانه در تولید و اشتغال به خصوص در حوزههای صنعتی، افزود: باید سهم استفاده از منابع موجود کشور را به حداقل برسانیم و به سمت فعالیتهای دانش بنیان، فناورانه و کسب و کارهای نوین مانند استارت آپها با هدف دستیابی به بهره وری بیشتر حرکت کنیم.
20 درصد از شرکت های دانش بنیان مورد تایید، صنعتی هستند
وی با اعلام اینکه 20 درصد از شرکتهای دانش بنیان تایید شده موجود در کشور به صورت 100 درصد صنعتی هستند، تصریح کرد: از معاونین ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ام تا فعالیتهای خود را در این حوزه برای حمایت از این گونه فعالیتهای نوآورانه بیشتر کنند.
شریعتمداری حرکت در مسیر فعالیتهای دانش بنیان و کسب و کارهای نوین را یک نیاز و ضرورت برای کشور توصیف کرد و گفت: به حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیاز داریم، تا بتوانیم فعالیتهای خود را بر این پایه استوار کنیم.
تأثیرگذاری فناوریهای نوین در اکتشاف معادن و پهنههای معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر تأثیرگذاری ورود فناوریهای نوین در زمینه اکتشاف معادن و پهنههای معدنی، تصریح کرد: در حوزه اینترنت اشیا و موضوع شهرکهای صنعتی هوشمند نیز استفاده از این گونه روشها مؤثر خواهد بود.
در استفاده از فعالیتهای فناورانه موضوع اشتغال فراموش نشود
شریعتمداری شروع فناوریهای نوین و نوین سازی فعالیتهای موجود را دو اولویت استفاده از فعالیتهای دانش بنیان و فناورانه دانست و یادآور شد: در همه صحنهها باید به موضوع اشتغال توجه کرد و در استفاده از فناورریهای نوین نیز این موضوع نباید فراموش شود.
وی همچنین تاکید کرد: بنگاههای حوزه صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در تمامی مراحل فعالیت خود از مدیریت عملیات تا نرم افزارهای مورد استفاده و نیروی انسانی میتوانند از فناوریهای نوین بهره مند شوند و وضعیت بهتری به دست آورند.
شرکتهای دانش بنیان در حوزه توزیع کالا اتفاقهای خوبی رقم میزنند
معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این جلسه با اعلام اینکه در دو سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه فناوری جذب شده است، افزود: بروکراسی ادارای و سیستم تأمین مالی دو مشکل شرکتهای دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
سورنا ستاری با اشاره به اینکه استارت آپها حوزه جدیدی در ارایه خدمات ایجاد کرده اند، تصریح کرد: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکتهای دانش بنیان و فناورانه در حوزه توزیع کالا می توانند اتفاقهای خوبی رقم بزنند و این گونه شرکتها میتوانند به پلت فرمی برای تنظیم بازار تبدیل شوند.
حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای فناورانه برای ورود به حوزه خودرو
وی کاهش هزینهها و ورود فناوری روز دنیا را دو مزیت استارت آپها و کسب و کارهای نوین دانست و ادامه داد: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو میتوان کار مشترکی در حوزه استارت آپها و شرکتهای فناورانه انجام داد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور وضعیت شرکتهای دانش بنیان و فناورانه در حوزه فناوری مانند بیوفناوری و تجهیزات پزشکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این شرکت ها در حوزه فناوری نیاز به حمایت بیشتری نسبت به حوزه خدمات دارند.
ستاری با طرح این موضوع که شرکتهای فناورانه و استارت آپها با حمایت جهاد کشاورزی در حوزه گوشت و میوه در حال رشد هستند، اضافه کرد: حل مشکل بازار این گونه شرکتها برای حمایت از آنها باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.
تشکیل کمیته مشترک برای رسیدن به نقشه راه
در پایان جلسه قرار شد کمیته مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای رسیدن به نقشه راه و زبان مشترک و نظام مند کردن همکاریها تشکیل و پیگیری شود.
تولید جوهر نانویی برای چاپ روی پارچه و شیشه
تولید جوهر نانویی برای چاپ روی پارچه و شیشه
به گزارش صنعت نیوز ، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید نیمه صنعتی جوهرهای تصعیدی کاربردی در صنعت چاپ شیشه، سرامیک، پارچه و… با فناوری نانو شدند.
امیر رضوانی مقدم، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر و رنگ و مجری طرح گفت: مدتی است که این قابلیت فراهم شده تا بتوان تصویر دلخواه را روی اجسام مصرفی یا تزیینی مدنظر مانند لباس، قاب موبایل، لیوان، پازل و … چاپ کرد؛ این چاپ به طور معمول با استفاده از یک چاپگر رو میزی جوهرافشان و یک پرس حرارتی خیلی کوچک بدون نیاز به دستگاه های چاپ پیشرفته و بزرگ صنعتی انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه این چاپگرها به راحتی در دسترس هستند و جوهرهایی که برای این منظور و داخل کارتریج آنها استفاده می شود جوهر تصعیدی است، افزود: این جوهرها به راحتی توسط چاپگر روی سطح کاغذ چاپ شده و سطح کاغذ روی زمینه نهایی مورد نظر قرار گرفته و توسط پرس حرارتی در مدت زمان چند ثانیه به روی سطح منتقل می شود.
رضوانی مقدم گفت: همه جوهرهای تصعیدی در کشور وارداتی است و قیمت بسیار بالایی دارد به همین علت در این طرح به توانایی تولید این جوهرها در داخل کشور دست یافتیم تا این محصول با کیفیت مناسب و قیمت کمتر در کشور تولید شود.
وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: قابلیت تولید داخل و صادرات کشورهای منطقه، کیفیت رنگی بالا، جلوگیری از گرفتگی هد چاپگر، پایداری بالا و سازگاری با محیط زیست از جمله مزیت های این طرح برای اجرا به شمار می رود.
این محقق عنوان کرد: استفاده از فناوری نانو در ساخت این محصول منجر به تولید جوهر با توزیع اندازه ذرات کم و میانگین اندازه ذرات در مقیاس نانومتری می شود. فناوری نانو باعث پایداری این جوهرها شده که منجر به طول عمر بالا و پایداری طولانی مدت آنها خواهد شد.
رضوانی مقدم با اشاره به کاربردهای جوهرهای تصعیدی گفت: جوهرهای تصعیدی در صنعت چاپ برای چاپ انتقالی توسط یک سطح واسط و اعمال تصویر نهایی توسط پرس حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد عمده این جوهرها در چاپ تصاویر دلخواه روی انواع سطوح پوشاک، سرامیک، شیشه، پلیمر، چوب و کاغذ است.
وی افزود: استفاده از این محصول روز به روز در حال گسترش بوده و زمینه های کاربردی آن اعم از لوازم تزیینی، تبلیغاتی، فرهنگی، هنری و … وابسته است.
رضوانی مقدم گفت: این محصول در داخل کشور رقیبی ندارد و محصولات مشابه به طور عمده از کشورهای چین و کره جنوبی وارد می شود که قیمت تمام شده آنها برای مشتری زیاد است، به همین علت درصدد آمدیم با فناوری نانو جوهرهای تصعیدی را با قیمت کمتر و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسانیم.
امکان ثبت کالاهای ایرانی در پایگاه اطلاعات محصولات دنیا فراهم شد
مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران از امکان ثبت اطلاعات کالاهای ایرانی در بزرگترین پایگاه اطلاعات معتبر و مطمئن محصولات در دنیا (GS۱ Cloud) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهزاد عمرانی گفت: امروزه بیش از یک میلیون شرکت، محصولات خود را با کد GTIN که به عنوان فراگیرترین کد شناسایی محصولات در جهان پذیرفته شده معرفی میکنند و روزانه بیش از6 میلیارد تراکنش تجاری براساس این کد در عمده فروشیها، خرده فروشیها و فروشگاههای زنجیرهای دنیا انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از همین شناسه میتوان سیستمهای ارزشافزوده دیگری در حوزههای خردهفروشی، عمده فروشی، تامین، پخش و توزیع کالا و نیز تجارت الکترونیکی ایجاد نماید، اظهارداشت: در واقع GS1 Cloud یک سامانه بینالمللی استاندارد و قابل اطمینان محصولات است که براساس اطلاعات صحیح، موثق و اصیلی که در خود دارد، جعل اطلاعات را به حداقل رسانده و خدمات متعددی را در بستر B2B و B2C به کلیه ذینفعان زنجیرههای عرضه، تأمین و تقاضا ارائه میدهد.
وی با تأکید بر اینکه GS1 Cloud از ابتدای سال 2018 میلادی شروع به ارائه خدمات خواهد کرد و در فاز اول، هفت مشخصه اصلی و مورد نیاز متقاضیان برای بیش از 50 میلیون کد کالا را ارائه خواهد نمود، توضیحداد: شماره جهانی قلم کالای تجاری(GTIN)، نام شرکت تولیدکننده یا مرجع عرضهکننده، بِرند یا نام تجاری محصول، شرح کالا(توضیحات نوشته شده روی سطح یا بسته بندی کالا)، تصویر محصول با وضوح متوسط، بازارهای هدفی که محصول در آنها توزیع میشود و گروه کالایی یا طبقهبندی محصول براساس ساختار استاندارد و بینالمللی، هفت مشخصه اصلی ارائه شده در این بانک می باشد.
وی در توضیح مزایای این سامانه گفت: شناسایی کدهای GTIN اصیل و معتبر و حذف کدهای غیرمعتبر و جعلی امکان جستجوی اطلاعات کالا برای خریداران عمده و جزئی در سراسر جهان و همچنین ایجاد سرویسهای ارزشافزوده و اپلیکیشنهای کاربردی برای تسهیل فرایندهای تأمین و فروش محصول در شرکتها از جمله مزایای این سامانه است.
مدیرعامل مرکز GS1 ایران با بیان اینکه عضویت در GS1 Cloud رایگان است، تاکیدکرد: کلیه عرضه کنندگان کالا که برای محصولات خود از مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران، کد گرفته اند میتوانند با مراجعه به پرتال مرکز و ورود به داشبورد مدیریتی فقط با چند کلیک ساده محصولات خود را در سامانه فوق جهت رویت در سراسر جهان بارگذاری نمایند.
وی عنوان کرد در حال حاضر حدود 80 هزار شرکت عضو GS1 ایران بوده و تاکنون 450 هزار کد برای محصولات خود اخذ نمودهاند که این امکان به تازگی برای تمامی اعضای مرکز مهیا شده و بهره گیری ایشان از سرویس فوق رایگان میباشد.
وی با بیان اینکه حضور شرکتهای ایرانی در این پروژه عظیم بینالمللی، به نوعی منجر به بازاریابی و تبلیغ محصولات ایرانی در دنیا میشود، گفت: به تعبیری GS1 Cloud یک ویترین مجازی عظیم و بزرگترین نمایشگاه محصولات در دنیاست که روزانه میلیونها نفر در آن، اطلاعات مورد نظر خود را جستجو میکنند و فرصتی مغتنم برای شرکتهای ایرانی است که به نوعی برای محصولات خود بازاریابی و تبلیغات رایگان در سطح جهانی انجام دهند و میتوان از این ابزار برای توسعه بازارهای هدف بینالمللی و اقتصاد ملی کمک گرفت.
وی در پایان از مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران به عنوان یکی از فعالترین و پیشروترین نمایندگان سازمان جهانی GS1 در منطقه نام برد و افزود: این مرکز با ایجاد سامانههای نرمافزاری، زیرساخت لازم برای حضور موفق شرکتهای ایرانی در بازارهای جهانی از طریق GS1 Cloud را فراهم کرده تا تولیدکنندگان ایرانی با استفاده این فرصت طلایی، بتوانند محصولات خود را به کلیه مصرفکنندگان عمده و خرد در داخل و خارج از کشور عرضه کنند.
مگان جدید سال آینده به بازار ایران می آید
به گزارش جام جم آنلاین از اسببخار، منابع آگاه رنو اعلام کرده اند مگان جدید تنها برای آشنایی اولیه مشتریان ایرانی به نمایشگاه خودرو تهران می آید و در اصل قرار است که سال آینده فروش مگان نسل جدید در ایران آغاز شود.
رنو مگان نسل جدید به احتمال زیاد با موتور ۱٫۲ لیتری توربو ۱۳۰ اسب بخار و گیربکس ۷ دنده دو کلاچه به بازار ایران می آید. این خودرو در بررسی های انجام شده می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۵ ثانیه ثبت کند و به عبارت ساده می توان گفت که در میان رقبای کره ای و ژاپنی از همه چابکتر ظاهر می شود. البته که سقف سرعت این نسخه از مگان آنچنان زیاد نیست و شاید حداکثر عدد ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای آن اعلام شود.
ایران بیش از ۵ میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرد