انواع حسابداري

حسابداری دولتی

 

پردیس فناوری کیش _طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه 

 

تعریف حسابداری دولتی

حسابداری دولتی نظامی است که به منظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت ، اطلاعات مالی مربوط به فعالیت های وزارتخانه ها و موسسات دولتی را جمع آوری ، طبقه بندی ، تلخیص و گزارش می نماید تا دولت ، مدیران مالی ، دستگاه های دولتی ، ذیحسابان خزانه ، و دیوان محاسبات بتوانند از این اطلاعات مالی در جهت امور مربوطه استفاده کنند.با توجه به دریافت اصل کنترل بودجه و اصل منابع مالی دولت از اصول بنیادی حسابداری دولتی است.

تفاوت های حسابداری دولتی و بازرگانی

2) تفاوت در صورت های مالی : در سازمان های دولتی معمولا به جای حساب سرمایه که نشان دهنده مالکیت افراد است حساب مازاد که نشان دهنده ی تفاوت بین دارایی با بدهی است نگه داری میشود.

3) اهمیت بر ضرورت تقدم قانون :از آنجا که حسابداری دولتی  براساس قانون بودجه است و براساس قوانین و مقررات تعیین میگردد هرجایی که بین قانون و اصول پذیرفته شده حسابداری تضاد وجود داشته باشد در حسابداری دولتی قانون مقدم است .

4) لزوم نگه داری حساب مستقل در حسابداری دولتی : ازآنجایی که در حسابداری دولتی فعالیت ها بسیارگسترده است حساب هایی که شبیه به هستن درفصل های جداگانه طبقه بندی می شود که به آن ها حساب مستقل گفته میشود مانند : حساب مستقل حقوق کارمندان / حساب مستقل حقوق بازنشستگان و حساب مستقل درآمد .

5)تفاوت در مبانی مختلف ثبت حسابداری : به دلیل گستردگی فعالیت های حسابداری دولتی روش های مختلفی جهت حسابداری ابداع گردید که این روش ها عبارت اند از : نقدی / نقدی تعدیل شده / تعهدی / نیمه تعهدی و تعهدی تعدیل شده.

تعریف برخی از اصطلاحات حسابداری دولتی

1)بودجه :بودجه برنامه مالی دولت است که برای یک سال مالی تهیه میشود وشامل پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه های یک سال دولت و مبنای ثبت حسابداری دولتی است .

2)اعتبار: مبلغی که برای مصرف یا مصارف معین به منظور رسیدن به اهداف و اجرای برنامه ها به تصویب دولت میرسد .

3)تخصیص اعتبار:تجویز استفاده از مبلغ معینی از اعتبار مصوب و تامین اعتبار به معنای واریز وجه جهت اجرای برنامه های دوات از محله تخصیص اعتبار است .

4)خزانه :صندوق و سازمان هماهنگ کننده دخل و خرج دولت در واقع خزانه سازمانی است که وجهی دریافتی دولت درآن تمرکز دارد .

5)درآمد عمومی : عبارت است از درآمدهای وزارت خانه ها/ موسسات دولتی/ مالیات / سود سهام شرکت های دولتی/ درآمد حاصل از انحصارات و مالکیت که در بودجه کشور تحت عنوان درآمد عمومی آورده میشود .

6)درآمد اختصاصی: درآمدهایی که به موجب قانون برای مصرف یا مصارف خاص در بودجه کل کشور تحت عنوان درآمد اختصاصی منظور میگردد و دولت وظیفه دارد حداکثر تا 3سال پس از تصویب این قانون بودجه اختصاصی را حذف نماید.

7)هزینه جاری: یا اعتبارات جاری منظور اعتباری است که برای هزینه جاری دولت همچنین هزینه نگه داشت سطح فعالیت های اقتصادی دولت پیش بینی میشود. 

8)هزینه های عمرانی یا اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای : منظور اعتبار مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که براساس مطالعات توجیهی و فنی مشخص توسط دستگاه اجرایی و دولت تعیین میگردد و در زمان مشخص با اعتبار مشخص صورت می گیرد .

انواع تنخواه گردان در حسابداری دولتی

1)تنخواه گردان خزانه : عبارت است از اعتبار بانکی در حساب درآمد عمومی نزد بانک مرکزی ایران که به موجب قانون اجازه استفاده آن به میزان معین در هرسال مالی برای رفع احتیاجات نقدی خزانه در همان سال به وزارت اقتصاد داد میشود .

2) تنخواه گردان استان : عبارت است از وجهی که خزانه از محله اعتبارمصوب به منظور ایجاد تسهیلات لازم در پرداخت هزینه های جاری و عمرانی در اختیار نمایندگی خزانه در هر استان قرار میگیرن .

3) تنخواه گردان حسابداری : عبارت است از وجهی که خزانه و نمایندگی خزانه در استان در اختیار ذی حساب قرار میگیرد.

4) تنخواه گردان پرداخت : عبارت است از وجهی که از محله تنخواه گردان حسابداری از طرف ذی حساب با تایید وزیر یا رئیس دستگاه در اختیار ماموران مجاز قرار میگیرد که عموما در اختیار عامل ذی حساب است . 

آموزش ثبت حسابداری در انواع شرکت ها

در آموزش حسابداری بطور کلی در حسابداری با 6 نوع ثبت روبرو هستیم که هر یک حسابداری مخصوص به خود را دارند که عبارتند از: شرکتهای خدماتی، شرکتهای بازرگانی، شرکتهای تولیدی و صنعتی، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای دولتی و شرکتهای وارد کننده یا اعتبارات اسنادی. که سعی میشود بغیر از شرکتهای دولتی ثبت های مهم حسابداری این شرکت ها با نمونه سند حسابداری در این مقاله عنوان شود.

آموزش ثبت حسابداری حقوق و دستمزد موسسات و شرکت ها

یکی از بخشهای مهم حسابداری، بخش حقوق و دستمزد می باشد که با توجه به این که لازم است حسابدار نسبت به این مهم آگاهی کافی داشته باشد سعی میشود موارد لازم نسبت به ثبت سند حسابداری حقوق اشاره و در پایان یک سند حسابداری حقوق و دستمزد نیز ارائه می گردد.

  • حقوق پایه: میزان حداقل حقوقی که به هر کارگر تعلق دارد و هر ساله حداقل آن از طرف شرکت طبق بخش نامه هایی ابلاغ می گردد.
  • اضافه کاری: تعداد ساعت اضافه کاری که کارگر به کار مشغول است که ضمن رعایت موازین وزارت کار برای محاسبه آن هر ساعت کار عادی در 4/1 ضرب می شود.
  • حق مسکن: یکی از مزایای اجباری بوده که کارفرما علاوه بر حقوق به کارگر ماهیانه پرداخت می نمایدو مبلغ آن 400.000 ريال می باشد.
  • حق بن و خوار و بار: یکی از مزایای اجباری بوده که کارفرما علاوه بر حقوق به کارگر ماهیانه پرداخت می نمایدو مبلغ آن 1.100.000 ريال می باشد.
  • حق اولاد: طبق قانون برای هر اولاد به میزان 3 برابر حقوق پایه حق اولاد تعلق می گیرد، البته کارگر باید حداقل 2 سال سابقه بیمه داشته باشد.
  • حق مأموریت: زمانی که کارگر در مأموریت به سر می برد، حداقل به ازای هر روز مأموریت معادل 2 روز حقوق حق مأموریت دریافت می نماید.
  • سایر مزایا: که شامل بر موارد فوق الذکر است، هر شرکتی بنا بر نوع کار و سیاست خود نسبت به پرداخت مزایای مختلف اقدام نماید.
  • بیمه سهم کارفرما: هر کارفرما بابت هر کارگر به میزان 23% حقوق و مزایا و پس از کسر کسورات قانونی باید همراه با 7% بیمه کارگری لیست بیمه به سازمان پرداخت نماید.
  • بیمه سهم کارگر: از هر کارگر به میزان 7% حقوق و مزایا و پس از کسر کسورات قانونی، توسط کارفرما که در پایان ماه بعد همراه با لیست بیمه به سازمان پرداخت می شود.
  • مالیات: حقوق هر ساله توسط سازمان امور مالیاتی بخشی از حقوق از مالیات معاف اعلام شده و برای مابقی آن طی جدول مالیات با درصد های مختلف تعیین می شود. که حسابدار حقوق و دستمزد ضمن محاسبه این مالیات، طی لیست مالیات حقوق، هر ماهه نسبت به ارسال آن اقدام می نماید.
  • مساعده: هر ماه یکی از کسورات حقوق کارگر میزان مساعده دریافتی این شخص می باشد.
  • وام: وام دریافتنی توسط کارگر که هر ماه یک قسط آن از حقوق کسر می شود.
  • حقوق پرداختنی: زمانی که کسورات حقوق از جمع حقوق و مزایای کارگر کسر شود به خالص حقوق یا حقوق پرداختنی می رسیم.

قبل از ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد، حسابدار بایستی لیست حقوق را بر اساس مزایا و کسورات ذکر شده تنظیم نموده و سپس سند حسابداری حقوق و دستمزد صادر نماید.

نکته: هزینه حقوق هر ماه بایستی ثبت گردد و تاریخ این سند روز آخر هر ماه می باشد. ملاک ثبت هزینه حقوق، تاریخ پرداخت آن نمی باشد و به محض خاتمه هر ماه، در روز پایانی سند حقوق ثبت می گردد.

نمونه جهت سند حسابداری خرید و فروش با فرض تسویه نقدی:

نمونه آموزش سند حسابداری

نمونه جهت سند حسابداری ثبت حقوق و دستمزد:

آموزش ثبت حسابداری حقوق و دستمزد موسسات و شرکت ها

آموزش ثبت حسابداری پیمانکاری

شرکتهای پیمانکاری برای کارفرمایان، کار انجام می دهند و کارکرد ایشان بصورت ماهیانه در قالب صورتحساب به کارفرما ارائه می شود و پس از طی مراحل لازم از طرف کارفرما صورت وضعیت صادر می شود. در واقع صورت وضعیت همان درآمد می باشد.

شرکت های پیمانکاری هنگام شروع و قبل از شروع پیمان تعدادی ثبت حسابداری دارند که در زیر به آن ها پرداخته می شود.
آموزش ثبت حسابداری پیمانکاری و نمونه ثبت سند حسابداری آن در مراحل مختلف:
1-مرحله شرکت در مناقصه و خرید اسناد مناقصه:

هزینه های مالی………

بانک…………..

بابت خرید اسناد مناقصه

2-مرحله قبولی در مناقصه:

الف) هنگام ارائه مدارک تعهدی حسن انجام کار: در این مرحله که بانک مبلغی را از شرکت بصورت سپرده، ثابت نگه میدارد و وجهی هم به عنوان کارمزد برداشت می نماید.
حسابهای انتظامی………..
طرف حساب انتظامی………….
بابت ارائه ضمانت نامه به بانک
هزینه مالی……………….
بانک……………….
بابت کارمزد صدور ضمانت نامه
سایر حسابهای دریافتنی………………
بانک……………
بابت مبلغ ودیعه صدور ضمانت نامه

3- مرحله دریافت وام از کارفرما: بعضی از پیمانکاران هنگام شروع کار، اقدام به دریافت وام از کارفرمایان می نمایند که ثبت آن بصورت:
بانک…………
پیش دریافتها………….
بابت پیش دریافت وام از کارفرما

4- مرحله انجام هزینه در پروژه: پیمانکار در جهت اجرای پروژه اقدام به هزینه هایی مانند مواد و مصالح، حقوق و دستمزد، پیمانکاران دست دوم، ماشین آلات و هزینه های عمومی می نماید که ثبت کلی آنها در حساب پروژه در جریان تکمیل ثبت می شود.
پروژه در جریان تکمیل…………..
بانک………….

5- مرحله دریافت درآمد: زمانی که برای پیمانکار در جهت پیشرفت کار صورت وضعیت صادر می شود. این صورت وضعیت به منزله درآمد بوده که این درآمد پس از کسر کسورات پرداخت می شود. کسورات هر صورت وضعیت شامل: بیمه پروژه، سپرده حسن انجام کار، پیش دریافتها.
ثبت کلی دریافت صورت وضعیت بصورت:
بانک……
سایر حسابهای دریافتنی………
پیش پرداخت بیمه……..
پیش دریافتها…………
صورت وضعیت تأیید شده…………..
بابت صدور صورت وضعیت

دوره آنلاین تربیت مدرس TTO

دوره آنلاین تربیت مدرس TTO

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_دپارتمان آموزش های آنلاین :

«ویژه کلیه مدرسین فنی و مهندسی و هنری و زبانهای خارجی»

  • تهیه محتوا آموزشی استانداردو جذاب
  • آشنایی با سیستم آموزشی و مشاوره ای ADOBE CONNECT
  • اداره کلاس در سیستم آنلاین و امکانات سیستم
  • روش های ارتباط تعاملی موثر و بهتر با دانشجویان

ظرفیت محدود-ثبت نام فقط ۱۰هزارتومان-زمان برگزاری روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۲/۲۳ ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۳۰

مهمترین شرط تدریس در سیستم آنلاین یادگیری :
تولید محتوا و تدریس با این سیستم است

استخدام برترین ها در این دوره ها

جهت ثبت نام به سایت زیر مراجعه نمایید

www.portal.kishtech.ir

جهت ثبت نام به سایت زیر مراجعه نمایید

www.portal.kishtech.ir

خدمات از راه دور برای تسهیل کارها

خدمات از راه دور برای تسهیل کارها

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه پردیس فناوری کیش :

«شرایط ویژه برای شما ، برای شماهایی که سلامتیتان از هرچیز دیگر برایمان مهم تر است»😊

👩‍🏫 کلاس آنلاین: بستری است برای برگزاری انواع کلاس آنلاین و دوره های آموزشی مجازی و روشی است برای یادگیری از راه دور(همزمان و غیر همزمان)، با ارتباط صوتی و تصویری گروهی و یا خصوصی و استفاده از تخته آنلاین و چت نوشتاری و ضبط کلاسها در پایان دوره .

🧑💻جلسه آنلاین: محیطی امن برای برگزاری جلسات آنلاین سازمانی و نشست‌های تخصصی، یا ملاقات‌های حرفه‌ای تیم‌های کاری و میزگردهای گروه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی.

💻وبینار: امکاناتی کامل جهت برگزاری ویدئو کنفرانس‌ها و سمینارهای وبی که با نام وبینار شناخته شده‌اند و با امکان ایجاد اتاق‌های مجزا برای مدارس، دانشگاه ها و سازمانها.

‼️
خدمات شامل: سرور.پشتیبانی . فضا در تایم اداری.آموزش کار با برنامه است.

🔻افرادی که بخواهند مشاوره از راه دور و یا حتی جلسات و وبینار برگزار کنند ، میتوانند از این خدمات استفاده نمایند 👆

جهت اطلاعات بیشتر به سایت زیر و یا با شماره زیر تماس داشته باشید 👇
۰۲۱-۶۶۱۷۶۱۹۶

www.kishtech.ir

گزارش برگزاری دوره آنلاین بازاریابی ورزشی

گزارش برگزاری دوره آنلاین بازاریابی ورزشی

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه کسب و کار :

دوره آنلاین بازاریابی ورزشی توسط مرکز آموزش آنلاین پرسپولیس پنجشنبه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ با حضور دانشجویان و علاقه مندان و تدریس آقای دکتر پژنگ اجرا گردید . این دوره از بخش دوره های تخصصی ورزش و تربیت بدنی برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار گردیده است ، مباحث ارائه شده در این دوره شامل : مفاهیم بازاریابی با گرایش ورزشی ، تبلیغات و اسپانسریک ، تکنیکهای بازاریابی و مدلهای مدیریتی بازاریابی در حوزه ورزش می باشد .

شایان ذکر است دوره های تخصصی ورزشی در این مرکز با مشارکت موسسه آموزشی و پژوهشی باشگاه پرسپولیس و پردیس فناوری کیش (کیش تک) در حال تدوین و برگزاری می باشد ، برگزاری دوره بعدی این عنوان در ماه خرداد ۱۳۹۹ می باشد که اطلاع رسانی خواهد شد و علاقه مندان می توانند از طریق سایت www.perspolis.ipcce.ir و یا تماس با تلفن ۶۶۱۷۶۱۹۶-۰۲۱ نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمایند .

ویژیگی دوره های آنلاین را در لینک www.perspolis.ipcce.ir مطالعه نمایید . در ضمن امکان مشاهده کلاس های ضبط شده این دوره برای علاقه مندان فراهم می باشد .

دوره آنلاین حقوق ورزشی بزودی و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد .

لینک مشاهده مشخصات دوره و ثبت نام

لینک مشاهده مشخصات دوره و ثبت نام

دوره حقوق ورزشی

دوره حقوق ورزشی


پردیس فناوری کیش_طرح مشاورین متخصص_گروه ورزشی


امروزه در میان ما ایرانی‌ها، آشنایی با مسائل حقوقی خود خیلی باب نیست. مگر این که در آن حوزه متخصص باشیم.

این در حالیست که هر شهروند باید با حقوق خود در نقشی که دارد آشنا باشد. به خصوص که با روشن شدن وظایف و اختیارات هر فرد در هر جایگاهی از دنیای ورزش، عمده‌ی سوتفاهم‌ها و درگیری‌های میان از گروه از بیین می‌رود.

از طرفی آشنایی با حقوق ورزشی برای ورزشکاران یا علاقمندان به ورزش موجب می‌شود پرده‌ی ابهام از اصطلاحات مختلف حقوقی همچون 《رابطه‌ی علیت》 و 《ارتکاب عمل》 برداشته شود.

این امر فاصله‌ی میان جرم و شبه جرم را مشخص می‌کند.

از آنجایی که حادثه از ورزش قابل تفکیک نیست برای سالم‌سازی هر چه بیشتر فضای ورزشی کشورمان، تصمیم گرفتیم دوره‌ای در حوزه‌ی 《حقوق ورزشی》 برگزار کنیم.

در این دوره در کنار هم :

  • آیین نامه‌‌های بین‌المللی را بررسی میکنیم
  • با مسائل حقوقی ورزش آشنا می‌شویم
  • تشخیص مسئولیت‌های قانونی ورزش را یاد می‌گیریم.

 

دوره آنلاين حقوق ورزشي

ويژه: كليه رشته هاي ورزشي و تربيت بدني، رشته هاي گروه حقوق، مديريت ، قراردادها ، امور بين الملل ، ورزشكاران حرفه اي،علاقه مندان و افراد جوياي كسب و كار در حوزه ورزش ( تخفيف ويژه دانشجويان)

تاريخ برگزاري: 18 ارديبهشت 1399

زمان : 9 الي 17

مدت دوره: 8 ساعت ( در 4 بخش يك روزه)

تلفن تماس : 02166176196

جهت ثبت نام در دوره آنلاین سرپرستی  ورزشی به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.perspolis.ipcce.ir

 

جهت ثبت نام در دوره آنلاین سرپرستی  ورزشی به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.perspolis.ipcce.ir

 

دوره ی آنلاین بازاریابی ورزشی

دوره ی آنلاین بازاریابی ورزشی


پردیس فناوری کیش_طرح مشاورین متخصص_گروه ورزشی


بازاریابی ورزشی شاخه‌ای از بازاریابی است که همزمان بر تبلیغ برنامه‌های ورزشی و تیم‌ها و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات دیگر از طریق برنامه‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی توجه دارد. در این سرویس عناصری که تبلیغ می‌شوند می‌توانند محصولات فیزیکی و یا یک برند باشند. هدف از این نوع بازاریابی به وجود آوردن استراتژی‌هایی است که مشتری از طریق آنها به تبلیغ یک ورزش و یا کالایی غیر از ورزش از طریق ورزش بپردازد. بازاریابی ورزشی همچنین برای اینکه مشتری نیازها و خواسته‌های خود را از طریق یک پروسه تبدیل شناسایی کند طراحی شده است. این استراتژی‌ها از همان چهار «پی» معروف در بازاریابی عمومی (محصول، قیمت، تبلیغات و محل) پیروی می‌کنند. با در نظر گرفتن این که ورزش‌ها یک خدمت محسوب می‌گردند، چهار «پی» دیگر نیز به بازاریابی ورزشی افزوده شده‌اند. این چهار «پی» عبارتند از: برنامه ریزی، بسته بندی، موقعیت یابی و ادراک. این چهار عنصر اضافه شده «مخلوط بازاریابی ورزشی» نامیده می‌شوند.

دوره آنلاين بازاريابي ورزشي

ويژه: كليه رشته هاي ورزشي و تربيت بدني، رشته هاي گروه مديريت، علاقه مندان و افراد جوياي كسب و كار در حوزه ورزش ( تخفيف ويژه دانشجويان)

تاريخ برگزاري: 4 ارديبهشت 1399

زمان : 9 الي 17

مدت دوره: 8 ساعت ( در 4 بخش يك روزه)

تلفن تماس : 02166176196

جهت ثبت نام در دوره آنلاین بازاریابی ورزشی به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.perspolis.ipcce.ir

 

جهت ثبت نام در دوره آنلاین بازاریابی ورزشی به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.perspolis.ipcce.ir

شروع کسب و کار یک چالشه ؛ ما به شما هستیم

شروع کسب و کار یک چالشه

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه کسب و کار :

فرقی نمی‌کند این اولین تجربه کارآفرینی شما باشد یا قبلاً هم در این زمینه تجربه داشته باشید؛ به هر حال شما برای شروع یک کسب و کار با چالشهای مختلفی مواجه هستید.
برای کسانی که تجربه‌ای داشتند، بیشتر چالش‌ها شامل ایجاد یک نام تجاری جدید و یا پیدا کردن یک کسب و کار با سود قابل توجه است.
اما برای کار آفرینان جدید، برخی چالش‌های مشترک وجود دارد، مثل تنظیم بودجه برای راه‌اندازی، انتخاب کسب‌و‌کار مناسب، پیدا کردن جریان نقدینگی در کسب‌و‌کارشان، شناخت بازار و تعداد رقبا، پیدا کردن مشتری‌ها، شناخت استراتژی بازاریابی برای پیداکردن محل مناسب در بازار، چگونه بدست آوردن بودجه مورد نیاز و…

چهارده چالش کسب و کارها و راه‌حل آن‌ها

Dealing with Business Problems: Saving Your Business from Financial

  • چالش اول: مشکلات مالی کسب و کار شما
    اولین چالش شما مشکلات مالی برای شروع یک کسب و کار است.
    راه حل:
    راه‌های مختلفی برای تهیه بودجه کسب‌ و کارهای کوچک وجود دارد، از دوستان و خانواده تا وام‌های بانکی معمولی برای کارآفرینی.

    اما بیشتر کارآفرینان با تجربه معتقدند که مدل رشد خود پرورده بهترین و کم خطرترین را‌ه‌حل برای شروع است.
    به‌جای تلاش برای ایجاد یک کسب‌وکار بزرگ، آن‌هم یک ‌شبه، به‌خدمات ارزش افزوده‌ای فکرکنید که می‌توانید در اختیار مشتریان خود بگذارید و کسب‌ و کار خود را با تبلیغات دهان به دهان توسعه دهید.
    به‌هرحال اگر برای شروع نیاز به سرمایه گذار خارجی داشتید تمام مراحل قانونی را در نظر بگیرید و حتماً با یک وکیل مشورت کنید.What are today's customers looking for in a solution provider ...
  • چالش دوم: انتخاب کسب و کار
    کسب‌ و کار مناسبی را انتخاب کنید، هم از نظر بازاریابی و هم از نظر توانایی برای انجام آن.
    راه حل:
    اولاً برای‌ رسیدن به موفقیت در یک کسب‌ و کار جدید شما باید یک محصول و یا خدمت مناسب که ارزش قابل توجهی در اختیار مشتریان خود بگذارد را انتخاب کنید، شما باید علایق‌ و رفتارهای خود را برای این انتخاب ارزیابی کنید.

    بعد از آن شما باید دقیقاً آن‌چه‌ را که درکسب‌ و کار خود به آن متعهد شده‌اید را ارائه دهید، از آنجا که اگر نتوانید این کار را انجام دهید، مجدداً به دلیل تبلیغ دهان به دهان، کسب‌وکارتان به سختی گسترش خواهد یافت. زیرا شما برای جذب مشتری جدید یا حفظ مشتریهای فعلی خود موفق نخواهید شد.
    به‌ یاد داشته باشید، جذب مشتری برای اولین بار آسان‌تر از نگه‌داشتن آنها خواهد بود.Should you invest in fixed income? | Moneywise
  • چالش سوم: جریان نقدینگی
    کسب‌ و کارهای کوچک نمی‌توانند زنده بمانند، اگر از دستورالعمل های جریان نفدینگی پیروی نکنند و احتمالاً این مورد یکی از بزرگترین مشکلات یک کارآفرین خواهد بود.
    به عنوان مثال، وقتی کاری را به‌موقع انجام می‌دهید، فاکتور را افزایش می‌دهید و بعداز یک ماه پول آن را دریافت می‌کنید. در عین‌حال، باید تمام هزینه‌های مربوط به کسب‌و کار خود را مانند هزینه‌های جانبی،حقوق و دستمزد کارمندان و همچنین هزینه‌های شخصی خود در نظر داشته باشید.
    در صورتی که تمام این موارد را پیگیری نکنید فقط یک معجزه می‌تواند کمکتان کند. سرمایه!
    راه حل:‌
    برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب برای حفظ نقدینگی در یک کسب‌و کار بسیار مهم است. یکی از راه‌های افزایش جریان نقدینگی این‌ست که هرزمان سفارشی را دریافت می‌کنید، یک پرداخت ‌اولیه نیز دریافت کنید، به این ترتیب می‌توانید هزینه‌های اولیه خود را هم بپردازید و همینطور مقداری از سود را کنار بگذارید.
    راه دیگر برای حفظ جریان نقدینگی، تسویه حساب سریع صورتحساب توسط مشتری است، یعنی به‌جای اینکه 30 روزه تسویه انجام شود از مشتری بخواهید 15 روزه یا به محض تحویل کالا یا خدمات مبلغ را تسویه کند، به این ترتیب اگر مشتری پرداخت را دیر‌تر انجام دهد شما هنوز زمان دارید.
    را‌ه‌حل سوم کمی عجیب است و کاملاً بستگی به ارتباط شما با تأمین کنندگان دارد، اگر بتوانید موافقت آنهارا برای پرداخت 60،45 ویا 90 روزه دریافت کنید، زمان کافی برای دریافت و تسویه‌ فاکتورها خواهید داشت و قبل از انجام پرداخت‌ها حتی سود خود را نیز دریافت کرده‌اید.How To Quit Your Job - Emma Bostian - Medium
  • چالش چهارم: ترک شغل فعلی
    اکثر کار آفرینان کار معمولی خودرا خیلی سریع ترک می‌کنند، در‌حالیکه در حساب بانکی خود کمتر از نیاز یک یا دو ماه خود را دارند و احتمالاً بدون هیچ درآمدی!
    راه‌حل:
    وجود پول برای زندگی غیر‌قابل اجتناب است، بنابراین هنگامی که شما حداقل مبلغ هزینه‌های یک زندگی استاندارد را به عنوان یک کفی مالی در شروع کسب‌ و کارتان داشته باشید، بسیار قوی‌تر عمل خواهید کرد.
    پس اول یک مقدار استاندارد از هزینه‌های حداقل یک ماه را برای شروع کسب‌و کار جدیدتان داشته باشید و بعد از کار فعلی خود بیرون بیایید.مفهوم مزیت رقابتی چیست و چگونه آنرا پیدا کنیم؟
  • چالش پنجم: رقبا
    کار با رقبای خیلی زیاد!
    راه حل:
    برای اینکه توان رقابت داشته باشید تازه‌های بازار خودرا شناسایی کنید و با خلاقیت و نوآوری وارد بازار شوید.
    مشتری‌ها معمولاً سراغ کسب‌و کاری می‌روند که دانش جامع محصولات وسیعی که آن‌ها می‌خواهند را جمع آوری کرده است.Council Post: Recruitment 5.0: Are We Making Smarter Hiring ...
  • چالش ششم: جذب نیرو یا همان استخدام
    فرآیند استخدام می‌تواند کابوس یک کارآفرین باشد. بعد از بررسی رزومه‌ها، مصاحبه و غیره در خیلی از موارد پیش آمده که فردی بیسواد را استخدام می‌کنید.
    راه‌حل:
    در سایت‌های مختلف می‌توانید رزومه اشخاص با توجه به نیاز خود را پیدا کنید.

    بعد از این مرحله میتوانید “مصاحبه‌های کاری” را سازماندهی کنید و به آنها در مورد آینده شغلی و محیط کارشان نیز توضیح دهید، بعد کنار آنها قرار بگیرید و همه چیز را قبل از شروع همکاری نهایی تاکید کنید.
    به خاطر داشته باشید همه چیز را برای هردو طرف روشن کنید، این امر برای ایجاد یک رابطه سالم کاری و استخدام فرد مناسب برای جای خالی مورد نظر شما با توجه به مهارت و نوع نگرش فرد بسیار مفید خواهد بود.Friendly Happy Male Helpdesk Consultant Stock Footage Video ...
  • چالش هفتم: مشتریان (پیدا کردن مشتریان احتمالی)

راه حل:
اگر محصول یا خدمات شما ارزشی در زندگی مردم به ارمغان بیاورد، نیازی نیست پول زیادی برای تبلیغات در مراحل اولیه صرف کنید. اگر محصول یا خدمات عالی دارید، مردم به طور خودکار به سمت شما خواهند آمد، فقط به یاد داشته باشید که صبر و شکیبایی خود را حفظ کنید و فقط به دنبال پیدا کردن کسانی باشید که به محصول یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند.مدیریت زمان در روزهای پر مشغله

  • چالش هشتم: مدیریت زمان
    مدیریت احتمالاً از بزرگترین مشکلات کارآفرینان جدید خواهد بود. کار آفرینان، برعکس زمانی که فقط یک کار مشخص داشته‌اند، باید مراقب همه چیز باشند.
    راه‌حل:
    شما باید مهارت‌های خود را در مدیریت زمان افزایش دهید.
    چند راهنمایی مفید برایتان داریم:
    _لیست‌هایی از اهداف خود ایجاد کنید، بعد از تهیه‌ی لیست اهداف آن‌ها را به اهداف سالیانه، ماهیانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید. به این ترتیب همه اهداف شما هر‌روز در مقابل شماست و فقط کافیست در مسیر باقی بمانید.
    _برای هر بخش که نیاز مستقیم به شما ندارد، نماینده انتخاب کنید.
    _نگران نباشید و وظایف غیر‌ضرورری را حذف کنید.
    _به طور منظم خود را مورد ارزیابی قرار دهید و از خود بپرسید در چه مرحله‌ای هستید.Directors Duties & Good Corporate Governance | LawCPD.com.au
  • چالش نهم: تقسیم وظایف
    به دلیل بی‎‎تجربگی برای شروع اولین کسب و کار، احتمالاً در زمان مشخص کردن وظایف دچار از هم گسیختگی می‌شوند و مجبور می‌شوید چند بار آنهارا انجام دهید.
    راه‌حل:
    اگر یک تیم از کار‌کنان خوب داشته باشید، این کار بسیار ساده‌تر خواهد شد. با استفاده از بعضی سیستم‌های مخصوص برای برنامه‌ریزی‌های سازمانی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.
    تقسیم وظایف ممکن است کمی هزینه داشته باشد، اما باعث میشود بیشتر کارها به صورت مؤثر انجام شود و در زمان نیز صرفه‌جویی شود، مهم‌تر از همه در نظر داشته باشید، در این بخش نیاز کارمند مشخص شده باشد تا وظایف با دستورالعمل‌های مشخصی به هر شخص محول شود که به نوبه خود بتوانند به طور مؤثری در زمان مشخص آنرا به اتمام برساند.Talisma unveils Partner ProgrammeVoice&Data
  • چالش دهم: شرکای تجاری
    پیدا کردن شرکای تجاری قابل اعتماد یکی از مهمترین چالش‌هایی‌ست که یک کارآفرین جدید با آن مواجه است. یک شریک تجاری اشتباه می‌تواند شهرت شما را به چالش بکشد؛ به طوریکه موفقیت شما را با وجود همه تلاش‌هایتان به خطر بیاندازد.
    راه‌حل:
    پیدا کردن شریک مناسب در یک نگاه اتفاق نمی‌افتد و شما باید به تدریج آن را شکار کنید. تنها راه خروج از این مشکل اینست که همه چیز را بلافاصله بین خود حل و فصل کنید.
  • Plataformas digitales: usarlas y trabajar en ellas con conciencia ...
  • چالش یازدهم: انتخاب محصول یا خدمات مناسب
    یکی از بزرگترین دلایل شکست یک کارآفرین، انتخاب یک محصول یا خدمات اشتباه برای فروش است.
    راه‌حل:
    این یک مسئله کاملاً عادی‌ست که یک کارآفرین، مهارت کافی برای انتخاب درست یک محصول سودآور را نداشته باشد. در چنین مواردی، راه‌حل استخدام یک نیرو برای بخش توسعه و تحقیق بازار است تا به بررسی و تحلیل بازار بپردازد.
    به عنوان مثال زمینه کاری را که می‌خواهید مشخص و گزارش ایده‌های سودآور را تهیه کنید. پس از آن می‌توانید گزارشات را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید بر روی پرسودترین ایده ممکن کار کنید تا ریسک کسب وکارتان را به حداقل برسانید.How Digital Marketing Strategy Can Help Your Business Grow – LeHoanPc
  • چالش دوازدهم: استراتژی بازاریابی
    شاید با بهترین استراتژی برای فروش محصولات یا خدمات خودآشنا نباشید.
    هدف اینست که بازگشت سرمایه (ROI) را با بازاریابی مؤثر به حداکثر برسانید!
    راه‌حل:
    بازهم برای تأثیر بیشتر این بخش، از شخصی که تخصص کافی دارد کمک بگیرید. برای بازاریابی محصول یا خدمات خود بودجه آماده کنید و آن را در اختیار متخصص بازاریابی خود قرار دهید تا یک طرح کارآمد برای بازاریابی در اختیار شما قرار دهند.
    به یاد داشته باشید در ابتدای شروع کسب و کارتان فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد. شما می‌توانید این کار را در زمانی که یک خط تولید پایدار دارید انجام دهید.What's your budgeting and forecasting process? Small and midsize ...
  • چالش سیزدهم: بودجه‌بندی
    حتی زمانی که جریان نقدینگی کافی در کسب و کارتان دارید باز هم با چالش بودجه‌بندی صحیح برای نمایش محصولات و یا خدمات خود مواجه هستید.
    راه‌حل:
    باید اعتراف کنیم که هر کارآفرین با چالش بودجه‌بندی کم هزینه مواجه است. شما می‌توانید هزینه‌های خود را با فعالیت‌های بازاریابی مؤثر کاهش دهید. بیشتر پول را در بخشی که بازگشت سرمایه (ROI) شما را به حداکثر برساند و بقیه را برای سایر هزینه‌های زیربنایی و تجربی ذخیره کنید.به خودت اعتماد داشته باش - خودساخته
  • چالش چهاردهم: عدم اعتمادبه نفس برای کارآفرینی

هر کارآفرین جدیدی از مرحله‌ عدم اعتماد به نفس می‌گذرد. این مشکل به دلیل خرابی‌های اولیه و غیرقابل پیش‌بینی و تماشای رشدهای کمتر از حد انتظار اتفاق می‌افتد.
راه‌حل:
شما برای اینکه تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید این شک و تردید را برطرف کنید. در مورد اتفاقات پیرامون خود که باعث رسیدن به اهدافتان می‌شود بحث کنید. شما حتی ممکن است به کمک کارآفرینان اطراف خود نیاز احتیاج داشته باشید، بعضی از آنها آماده ارائه مشاوره و نشان دادن راه‌ها برای غلبه بر موانع این مرحله هستند.

فکر می‌کنید که به یک کارآفرین تبدیل می‌شوید یا تنها یک تازه وارد هستید؟!
برای این چالش‌ها آماده باشید. برای رسیدن به موفقیت، برنامه‌ریزی استراتژیک و راه‌های مختلف را کشف کنید. یک محصول یا خدمات فوق‌العاده را در بازار به ارمغان بیاورید و در نهایت کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره آنلاین به سایت زیر مراجعه نمایید

www.kishindustry.ir

آموزش کنترل رایانه از راه دور با نرم‌افزار AnyDesk

آموزش کنترل رایانه از راه دور با نرم‌افزار AnyDesk

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات :

آموزش کنترل رایانه از راه دور با نرم‌افزار AnyDesk

AnyDesk یکی از نرم‌افزارهای رایج برای اتصال و کنترل رایانه‌ها از راه دور است. در این مطلب به‌طور مرحله به مرحله با روش استفاده از این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

هر کدام از ما ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که لازم باشد رایانه‌ی شخصی دیگری را از راه دور کنترل کنیم؛ یا اینکه به شخصی اجازه دهیم از راه دور کنترل رایانه‌ی ما را در اختیار بگیرد. شاید همکاری بخواهد تصویری را روی صفحه‌ی رایانه‌ی ما ببیند، یا اینکه دوست یا همکار ما به مشکلی برخورده و می‌خواهیم آن مشکل را برایش حل کنیم. یا هم اینکه وظیفه‌ی پشتیبانی فنی برعهده‌ی ما است و می‌خواهیم نرم‌افزاری را روی رایانه‌های کارکنان یک مجموعه نصب کنیم.

یکی از برنامه‌هایی که امکان برقراری ارتباط آسان را بین دو رایانه از راه دور فرام می‌کند AnyDesk است. یکی از ویژگی‌های اصلی AnyDesk مجانی بودن این اپلیکیشن برای کاربران خانگی است. علاوه بر آن، این نرم‌افزار امکانات جانبی مانند انتقال فایل و گفتگوی متنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه، AnyDesk در اغلب مواقع تصاویر را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه منتقل می‌کند و از این رو با کندی تصویر مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه برای کاربردهای اداری، این برنامه به‌طور معمول صرفا ۱۰۰ کیلوبایت برثانیه از پهنای باند را به خود اختصاص می‌دهد.

نرم‌افزار AnyDesk از پلتفرم‌های متعددی از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او‌اس (iOS) پشتیبانی می‌کند. به‌لطف این مسئله، می‌توانید با استفاده از AnyDesk رایانه‌ی خود را به‌وسیله‌ی تلفن همراه کنترل کنید. در مجموع استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است و در ادامه روش استفاده از آن را به‌صورت مرحله به مرحله یاد می‌گیریم.

مرحله‌ی اول

ابتدا با استفاده از این لینک، نرم‌افزار AnyDesk را دریافت کنید. پس از دانلود برنامه، فایل مربوطه را اجرا کرده و روی گزینه‌ی Accept & Install کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی دوم

در صفحه‌ی جدید، روی کلید Get Started کلیک کنید تا بتوانید از نرم‌افزار استفاده کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی سوم

زمانی‌که فرایند نصب به پایان رسید، صفحه‌ای با دو انتخاب متفاوت پیش روی شما خواهد بود.

قسمت This Desk یک آدرس یا رمز عبور را در اختیار شما قرار می‌دهد. با قرار دادن این دو مورد در اختیار دیگران، آن‌ها می‌توانند به رایانه‌ی شما متصل شوند.

قسمت Remote Desk برای اتصال به رایانه‌ی دیگران است. اگر آدرس رایانه‌ی دیگری را در اختیار داشته و در این قسمت وارد کنید، با کلیک کردن روی کلید Connect، اتصال بین دو رایانه برقرار خواهد شد. برای برخورداری از امکان کنترل رایانه‌ی دیگر، لازم است تا کاربر رایانه‌ی مقصد، با دسترسی شما موافقت کند.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

برای موافقت با دسترسی شما، کاربر مقصد باید روی گزینه‌ی Accept کلیک کند تا امکان دسترسی به رایانه برای شما فراهم شود.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی چهارم

پس از اتصال دو رایانه، هر کاری که در رایانه‌ی مقصد انجام شود توسط شما قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر زیر پیدا است، در قسمت بالای پنجره می‌توانید آدرس کامپیوتر مقصد را مشاهده کنید. در کنار آدرس نیز نوار ابزاری با گزینه‌های کنترلی را مشاهده می‌کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی پنجم 

برای اینکه حین کنترل رایانه از امکان گفت‌وگو نیز استفاده کنید می‌توانید در نوار ابزار گزینه‌ی Chat را انتخاب کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

در صفحه‌ی گفتگوی نرم‌افزار AnyDesk Remote تنها می‌توانید از متن استفاده کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

در زمان استفاده از ویژگی چت، تمام پیام‌ها به‌صورت فوری ارسال می‌شوند.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی ششم

با کلیک روی دیگر گزینه‌های نوار ابزار نیز می‌توانید به لیست‌هایی با امکانات دیگر دسترسی داشته باشید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی هفتم

زمانی‌که کنترل رایانه‌ی شخصی را در اختیار می‌گیرید، کاربر مقصد می‌تواند دسترسی‌های متفاوتی را برای شما فعال کند. برای مثال می‌توان به امکان ارسال فایل به رایانه‌ی مقصد اشاره کرد.

در صفحه‌ی رایانه‌ی مقصد، بخشی به‌نام Permission section یا همان «بخش دسترسی‌ها» وجود دارد. هرکدام از گزینه‌های این بخش دسترسی خاصی را نشان می‌دهند. در صورتی که گزینه‌ای به رنگ خاکستری است، این دسترسی برای شما غیرفعال است؛ در غیر این صورت، دسترسی مربوطه به شما داده‌شده است.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی هشتم

برای اشتراک‌گذاری فایل بین رایانه‌ها، می‌توانید روی گزینه‌ی اشتراک‌گذاری در نوار ابزار (تصویر زیر) کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

با کلیک روی این گزینه صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که در سمت چپ فهرستی از فایل‌های موجود روی رایانه‌ی شما و در سمت راست فهرستی از فایل‌های موجود روی رایانه‌ی مقصد دیده می‌شوند. برای اشتراک‌گذاری، فایل موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Upload کلیک کنید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

پس از انتخاب گزینه‌ی Upload، در رایانه‌ی مقصد گزینه‌ی File Transfer به رنگ جدیدی در می‌آید (تصویر زیر). با کلیک روی این گزینه صفحه‌ی دریافت (Download) نشان داده می‌شود.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

فرایند دریافت فایل، بسته به حجم فایل‌ها مدتی به طول می‌انجامد. با دیدن کلمه‌ی Finished می‌توانید از تکمیل شدن فرایند دریافت فایل آگاه شوید.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

مرحله‌ی نهم

برای دسترسی به دیگر امکانات برنامه، می‌توانید روی کلید منو در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار کلید کنید. 

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

با کلیک روی گزینه‌ی Settings در این قسمت نیز به بخش تنظیمات هدایت خواهیدشد.

آموزش انی دسک / AnyDesk Tutorial

 

منبع : technicaldevansh / AnyDesk Blog / tipsmake

هوش مصنوعی به کشف واکسن کووید ۱۹ کمک می کند

هوش مصنوعی به کشف واکسن کووید 19 کمک می کند

کیش تک_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات :

هوش مصنوعی از ابتدای شیوع کووید ۱۹، نقش به‌سزایی را ایفا کرده است. این مسئله نشان می‌دهد هوش مصنوعی تا چه اندازه می‌تواند به سود انسان عمل کند.

هوش مصنوعی می‌تواند به کشف واکسن کووید ۱۹ کمک کند

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر وجهه‌ی بدی پیدا کرده بود؛ اما دنیاگیری کووید ۱۹ ثابت کرد این فناوری می‌تواند در جست‌وجو برای واکسن این بیماری مفید واقع شود. هوش مصنوعی در این جست‌وجو، دو نقش عمده ایفا می‌کند: نمایش مؤلفه‌های واکسن از طریق درک ساختارهای پروتئینی ویروس و کمک به پژوهشگران برای جست‌وجوی ده‌ها هزار مقاله‌ی مرتبط با سرعتی بی‌سابقه. در طول هفته‌های گذشته، تیم‌های مؤسسه‌ی هوش مصنوعی آلن، دیپ مایند گوگل و دیگر شرکت‌ها، دست به تولید ابزارهای AI، مجموعه‌ داده‌های اشتراکی و نتایج پژوهشی زدند و این نتایج را به‌صورت رایگان در اختیار جامعه‌ی جهانی علم قرار دادند.

واکسن‌ها با شبیه‌سازی عفونت، به تولید گلبول‌های سفید دفاعی و آنتی‌ژن‌ها منجر می‌شوند. به‌طور کلی سه نوع واکسن وجود دارد: واکسن‌های تمام پاتوژن، مانند واکسن آنفولانزا یا MMR. این واکسن‌ها از پاتوژن‌های ضعیف یا مرده برای تحریک واکنش ایمنی استفاده می‌کنند؛ واکسن‌های زیرواحد یا ساب یونیت (مانند سیاه‌سرفه، زونا) تنها از بخشی از میکروب مثل پروتئین استفاده می‌کنند؛ و در آخر واکسن‌های نوکلیک اسید که مواد ژنتیکی پاتوژن را برای تحریک سیستم ایمنی به سلول‌های انسان وارد می‌کنند. آزمایش‌های واکسن نوکلئیک اسید برای کووید ۱۹ در ایالات متحده‌ آغاز شده‌ است. از هوش مصنوعی می‌توان برای تسریع توسعه‌ی واکسن‌های نوکلئیک اسید و ساب یونیت استفاده کرد.

مدل سه بعدی

پروتئین‌ها، بخش مهمی از ویروس‌ها هستند که از توالی‌های آمینواسیدی شکل‌ گرفته‌اند. این توالی‌ها شکل سه‌بعدی منحصر‌به فردی دارند. درک ساختار پروتئین‌ها برای درک عملکرد آن‌ها ضروری است. دانشمندان با درک شکل پروتئین‌ها می‌توانند به تولید داروی سازگار با شکل منحصر‌به‌فرد پروتئین‌ها بپردازند؛ اما برای آزمایش تمام شکل‌های احتمالی پروتئین و رسیدن به ساختار سه‌بعدی منحصربه‌فرد، زمان زیادی لازم است. اینجا است که هوش مصنوعی به کمک می‌آید.

در ماه ژانویه، دیپ مایند گوگل، سیستم نوآورانه‌ی AlphaFold را معرفی کرد. این سیستم قادر به پیش‌بینی ساختار سه‌بعدی پروتئین براساس توالی ژنتیکی آن است. آلفافولد در اوایل ماه مارس روی کووید ۱۹ تست شد. دیپ مایند، پیش‌بینی‌هایی از ساختار پروتئینی پروتئین‌های ویروس سارس را برای درک بهتر عملکرد کووید ۱۹ منتشر کرد.

در عین حال پژوهشگران دانشگاه تگزاس و مؤسسه‌ بهداشت ملی از روشی محبوب برای ساخت اولین نقشه‌ی سه‌بعدی مقیاس اتمی از بخشی از ویروس استفاده می‌کنند که به سلول‌های انسان می‌چسبد و آن‌ها را آلوده می‌کند. پژوهشگران این بررسی، سال‌ها روی دیگر کروناویروس‌هایی مثل سارس و مرس کار کرده‌اند. از طرفی آلفافولد هم موفق به ارائه‌ی پیش‌بینی دقیقی برای این ساختار پروتئینی میخی شد.

همچنین پژوهشگران مؤسسه‌ی طراحی پروتئین دانشگاه واشنگتن از مدل‌های کامپیوتری برای توسعه‌ی مدل‌های سه‌بعدی مقیاس اتمی پروتئین میخی سارس استفاده کردند. این مدل‌ها منطبق با کشفیات آزمایشگاه UT Austin بودند. این تیم حالا با ساخت پروتئین‌های جدیدتری برای تغذیه‌ی ویروس کرونا، در حال توسعه‌ی این پروژه هستند. از نظر تئوری، این پروتئین‌ها به پروتئین‌های میخی می‌چسبند و نمی‌گذارند ذرات ویروسی، سلول‌های سالم را آلوده کنند.

علاوه بر تمام موارد فوق، پژوهش‌های متمرکز بر کووید ۱۹ باید در سراسر جهان با یکدیگر یکپارچه شوند. یادگیری درباره‌ی پروژه‌ی آزمایشگاهی دیگر می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها دانشمندان را جلو بیندازد و به این ترتیب با ارائه‌ی میانبر، از اختراع دوباره‌ی چرخ جلوگیری شود. آزمایشگاه‌ها معمولا پروژه‌ی خود را از طریق مقاله‌ها یا سرویس‌های پیش انتشاری مثل bioRxiv و medRxiv منتشر می‌کنند.

چندهزار مقاله‌ی مرتبط با کووید ۱۹ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ منتشر شد و پژوهش‌های علمی با سرعت بالایی رو به رشد است. درنتیجه، دانشمندان برای یافتن مقاله‌های مرتبط با پژوهش‌هایی خاص و بررسی یافته‌های جدید و استفاده از دیدگاه‌ها دچار مشکل شده‌اند. اولین چالش، جمع‌آوری پژوهش‌های مرتبط و قرار دادن آن‌ها در موقعیتی دسترس‌پذیر است. برای مثال، مؤسسه‌ی هوش مصنوعی آلن با هدف تولید مجموعه داده‌ای پژوهشی باز کووید ۱۹ (CORD-19) با بسیاری از سازمان‌های پژوهشی به همکاری می‌پردازد. این مجموعه، منبع منحصر‌به فردی از ۴۴ هزار مقاله‌ی پژوهشی درباره‌ی کووید ۱۹، سارس و انواع ویروس کرونا‌ها است. این مجموعه روزانه به‌روزرسانی می‌شود و ماشین می‌تواند آن را بخواند؛ بنابراین پژوهشگرها می‌توانند از الگوریتم‌های زبان طبیعی برای افزایش سرعت کشف واکسن استفاده کنند.

ساختار پروتئین ها

ائتلافی شامل کاخ سفید، مؤسسه‌ی چان زاکربرگ، مرکز فناوری نوظهور و امنیتی دانشگاه جورج تاون، پژوهشکده‌ی مایکروسافت و آزمایشگاه ملی پزشکی مؤسسه‌ی ملی سلامت برای ارائه‌ی خدمات فوق با یکدیگر همکاری می‌کنند. علاوه بر این، Kaggle، پلتفرم علوم داده‌ای و یادگیری ماشین گوگل هم میزبان چالش پژوهشی کووید ۱۹ است. هدف این چالش، ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها درباره‌ی دنیاگیری کووید ۱۹ از جمله تاریخ طبیعی آن است. مواردی مثل انتقال و تشخیص ویروس، درس‌هایی از پژوهش‌های قبلی همه‌گیری و بسیاری از زمینه‌های دیگر در این پژوهش‌ها جای می‌گیرند. چالش پژوهشی در تاریخ ۱۶ مارس آغاز به کار کرد. در طول پنج روز به بیش از ۵۰۰ هزار و بیش از ۱۸ هزار دانلود رسید. یافته‌های جدید جامعه‌ی پژوهشی برای ارجاع فوری روی یک صفحه‌ی وب واحد قرار گرفته‌اند.

امیدوارکننده‌ترین جنبه‌ی تحلیل‌های خودکار برای پژوهش‌های علمی این است که هوش مصنوعی نقاط بین پژوهش‌ها را برای شناسایی فرضیه‌‌ها و نمایش آزمایش‌ها و حتی درمان‌های مرتبط به یکدیگر وصل می‌کند. برای اولین‌بار دان آ اسوانسون، اکتشاف مبتنی بر پژوهش را معرفی کرد. سیستم خودکار اسوانسون، موفق به کشف درمان جدید منیزیم برای بیماری میگرن شد. کار روی اکتشافات مبتنی بر پژوهش از آن زمان ادامه یافت و تأثیر بالقوه‌ی آن با معرفی ابزارهای NLP یادگیری عمیق مانند SciBert افزایش یافت.

هوش مصنوعی با افزایش سرعت دسترسی به پژوهش‌ها، سرعت کشف واکسن را بالا می‌برد

هوش مصنوعی علاوه بر پشتیبانی از تلاش‌های جامعه‌ی علمی برای درک ویروس و توسعه‌ی درمان، از روز اول شیوع کووید ۱۹ نقشی حیاتی را ایفا کرده است. استارتاپ هوش مصنوعی Bluedot در اواخر دسامبر موفق به کشف دسته‌ای از نمونه‌های عجیب التهاب ریه در ووهان شد و به‌صورت دقیق موقعیت‌های گسترش ویروس را پیش‌بینی کرد. ربات‌ها هم با ضدعفونی اتاق‌های بیمارستان، انتقال غذا و تجهیزات و همچنین ارائه‌ی مشاوره‌ی پزشکی از راه دور، تماس‌های انسانی را به حداقل رسانده‌اند. از هوش مصنوعی همچنین برای ردیابی آنی نقشه‌ی گسترش ویروس، تشخیص آلودگی، پیش‌بینی ریسک مرگ‌ومیر و بسیاری از موارد دیگر استفاده شد. درنتیجه نمی‌توان پتانسیل آینده‌ی این فناوری را نادیده گرفت.

هوش مصنوعی در سطح وسیعی گسترش پیدا کرده است؛ اما بااین‌حال هنوز از ایده‌آل مبارزه با کووید ۱۹ فاصله دارد. در مقابل، روش‌های مدرن هوش مصنوعی نیاز به حجم زیادی داده‌های برچسب‌خورده دارند و این حجم از داده‌ها در حال حاضر در دسترس نیستند. حتی در صورتی که دسترسی به داده‌ها امکان‌پذیر باشد، برای تحلیل تشخیص الگوی هوش مصنوعی، نیاز به قضاوت انسانی است.

با اینکه هنوز بر سر مشارکت‌های هوش مصنوعی، اختلاف‌هایی وجود دارد، جامعه‌ی هوش مصنوعی به مبارزه با کووید ۱۹ ادامه خواهد داد. جالب اینجا است، هوش مصنوعی که باعث افزایش نگرانی درباره‌ی تشخیص چهره و دیپ فیک‌ها شده بود حالا در خط مقدم مبارزه‌ی دانشمندان با کووید ۱۹ و دنیاگیری‌های آینده قرار گرفته است.

هوش مصنوعی برخلاف تصویری که فیلم‌های هالیوودی و داستان‌های علمی تخیلی ارائه می‌دهند، به‌عنوان فناوری قدرتمندی برای پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات ظهور کرده است. از طرفی با وجود مزایای زیاد این فناوری می‌توان از آن برای جعل اسناد، تصاویر، ویدئوها یا حتی هویت افراد و جاسوسی استفاده کرد. استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با کووید ۱۹، یادآور این نکته است که هوش مصنوعی صرفا یک ابزار است نه یک موجودیت و نحوه‌ی استفاده از این ابزار کاملا به انسان بستگی دارد.


منبع : wired

دورکاری در دوران قرنطینه

دورکاری در دوران قرنطینه

کیش تک_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه کسب و کار :

کارکنان اپل برای دورکاری در دوران قرنطینه با مشکل مواجه شده‌اند ...

این روز ها به دلیل قرنطینه و داستانهای مربوط به ویروس کرونا خیلی از ما در خانه هستیم و با پایان نورزو و تعطیلات نیاز هست تا به کار خودمون ادامه بدیم. خیلی از شرکت ها این روز ها اجازه دورکاری رو به کارمندانشون دادن و خیلی از ما از خانه مشغول به کار هستیم.

اما کار از خانه در کنار بعضی از مزایا مثل اینکه خیلی راحت تر میتونی بشینی، هر وقت دلت خواست غذا بخوری و از دستشویی خونه ی خودت استفاده کنی (هیچ جا دستشویی خونه خود آدم نمیشه) مضراتی هم داره.مثلا: فضای خونه برای کار درست نشده. امکان داره توی خونه عوامل حواس پرتی زیادی باشه، مثل حضور بچه ها، اعضای خانواده ای که شاید متوجه نباشن که شما نیاز به تمرکز دارین و یا اون کنسول بازی که نشسته اون گوشه و به شما چشمک میزنه.

برای همین نیاز داریم تا تلاش بیشتری برای تمرکز و بالا بردن بازدهی خودمون داشته باشیم.

شرکت Ctrip در گذشته یک بار تحقیقی رو انجام داد و 1000 نفر از کارمندانش رو به خانه ودورکاری فرستاد در اون زمان نتیجه تحقیق این بود که بازدهی افراد 13% افزایش داشتو 50% کمتر استعفا دادند یا اخراج شدند. اما در طول اون آزمایش شرایط با امروزتفاوت هایی داشت.

اولین تفاوت انتخابی بودن اون شرایط بود. به این صورت که فقط افرادی که میخواستند و در خانه یک محیط کاری داشتند میتونستند وارد این تخقیق بشن. اما امروز اکثر ما یک اتاق برای کار نداریم.مجبوریم از محیط پذیرایی و یا اتاق خواب استفاده کنیم که سرشار از عوامل حواس پرتی هست. در کنار اون امروز که ما داریم این روش رو پیاده میکنیم با تعطیلی مدارس ومراکز علمی روبه رو هستیم که باعث شده فرزندان و یا خواهر و برادرهای ما خونه باشن که خودش میتونه عامل حواس پرتی باشه.

در کنار اون در تحقیق که Ctrip انجام داده بود کارمندان 4 روز رو کار میکردن و روز پنجم رو به سرکار میرفتن. بهاین دلیل که جلسه های حضوری بسیار نقش مهمی رو برای ما دارن.

در کنار اون در پایان تحقیق 9 ماهه،وقتی از کارمندان پرسیده شد که دوست دارن به همین روش ادامه بدن و یا به سر کاربرگردن 50 درصد اونها گفتن میخوان برگردن.

علت چی بود؟ اونها میگفتن احساس میکننکه در خونه جدا افتادن و ایزوله شدن. افسرده هستن و تنها.

پس کار از راه دور حتی میتونه باعث بشه افراد از لحاظ روحی هم آسیب بزنن.

اکثر افراد در طول روز کاری در شعاعی از مدیرانشون هستن که بهشون این فرصت رو میده تا با اونها صحبت کنن. اما وقتی ازخونه کار میکنیم این مزیت رو از دست میدیم.

راه حلی که برای این مشکل وجودداره پایه ریزی و استفاده بهینه از سیستم های گفتگو هست. پیشنهاد من به شما استفاده از ویدیوکنفرانس با استفاده از اپلیکیشن های اسکایپ و زوم (zoom) و استفاده از برنامه ی slack و یا مشابه اون برای چت ها هست.

استفاده از برنامه هایی مثل واتس اپ و تلگرام در این مواقع توصیه نمیشه. چون در این اپلیکیشن ها همه ی ما چت های شخصی داریم که میتونن مداوما باعث حواس پرتی ما بشن.

تماس های تلفنی معمولی به ما کمک نمیکنن. چون نمیدونن افرادی که پشت کنفرانس کال هستن آیا واقعا دارن توجه میکنن یانه. اما با ویدیو کال کردن میتونین این مورد رو تایید کنین.

مهمترین نکته بعدی این هست که وقتیافراد از خونه کار میکنن، به کارشون به چشم کار نگاه نمیکنن و یا اون رو خیلی جدی نمیگیرن. مثلا با لباس های خوابشون پای کار میرن و یا لپ تاپشون رو توی رخت خواب بغل میکنن و مشغول میشن.

مهمترین نکته بعدی این هست که وقتی افراد از خونه کار میکنن، به کارشون به چشم کار نگاه نمیکنن و یا اون رو خیلی جدی نمیگیرن. مثلا با لباس های خوابشون پای کار میرن و یا لپ تاپشون رو توی رخت خواب بغل میکنن و مشغول میشن.

اولین قدم این هست که برای خودتون یکفضای کاری درست کنین. همونطور که سر کار میرین براش آماده بشین و سر ساعت کار روشروع کنین. با این روش میتونین به اعضای خانواده هم تفهیم کنین که شما مشغول بهکار هستین.

مساله ی بعدی که پیش میاد مرز کشی ذهن ما بین کار و زندگی شخصی هست. وقتی شما از خونه کار میکنین برای ذهن ما دشوار هستکه بین این دو خطی رو بکشه. در روزهای عادی اون مسیری که بین خانه و محل کار طی میکنیم این مرز رو داره برای ما میکشه. حالا این وظیفه ی ما هست که این کار روبکنیم.

من به شما پیشنهاد میکنم که صبحانه ویک قهوه رو مرز صبحگاهی خودتون قرار بدین و عصر ها بعد از کار ورزش کنین. اجازه بدین مغزتون بدونه که ما از این فاز در اومدیم و وارد فاز بعدی شدیم.

با وجود تمام این تماس ها و در ارتباط بودن های آنلاین باز هم امکان داره شما احساس تنهایی و جدا افتادگی کنین. به هرحال انسان موجودی اجتماعی هست. برای اینکه این اتفاق نیوفته میتونین به کارهای عجیب روی بیارین. مثلا یک روز همه با هم یک کنسرت آنلاین برین. وقتی تولد یکی هست همه باهاش ویدیو کال کنین و یک کیک دیجیتال براش بفرستین. عجیبه اما برای همه ی ما عجیبه پس کیف میده!

در پایان، شرایط آسونی رو نمیگذرونیم.سختی ها و استرس هایی از همه جهت به ما وارد میشن که تنها با همدلی و همیاریمیتونیم ازشون عبور کنیم. اگر شما هم راه حلی رو اجرایی کردین با ما در میون بزارین.