با ۳۰۰ تومان صاحب معروفترین برندهای دنیا شوید

به نقل از پردیس فناوری کیش :بعضی از توریست‌ها به این راسته بازار که می‌رسند، ذوق می‌کنند و با لیبل‌های رنگارنگ معروف‌ترین برندهای دنیا عکس می‌گیرند؛ ذوق می‌کنند چون کمتر جایی از دنیا را می‌شود دید که بتوان صاحب معروفترین برندهای دنیا شد آن هم با ۳۰۰ تومان!

بازار مارک فروش ها

آن‌هایی که اهل بازارگردی هستند، بازار پاچنار را می‌شناسند؛ از بازار بزرگ که وارد شوی، نرسیده به بازار عباس‌آباد، سه راهی خیاط‌ها را که بپیچی داخل، حول و حوش مسجد آذربایجانی‌ها. راسته‌ای که پر است از معتبرترین و گرانترین برندهای دنیا؛ از گوچی و زارا و ماسیمودوتی، تا لی‌وایز و دی‌اندجی؛ اینجا هر برندی که بخواهی پیدا می‌شود با قیمت 80 تا 300 تومان!
اینجا بازار مارک‌فروش‌ها است؛ بازاری که هر نوع مارک لباسی را می‌فروشند و مشتری این بازار، تولیدکنندگان پوشاکی هستند که در تولیدی های همین تهران و شهرهای اطراف، محصولاتشان را تولید می‌کنند با یک برند ترک، ایتالیایی و یا آمریکایی، آن را تحت عنوان پوشاک خارجی روانه بوتیک‌ها می‌کنند.

از زبان فروشندگان

فروشندگان این مارک‌ها می‌گویند، اینجا همه جور مارک، برای فروش هست؛ از مارک‌های معروف و شناخته‌شده خارجی که عمده فروش این بازار را تشکیل می‌دهد تا مارک‌هایی که با سفارش مشتری به نام تولیدی‌های داخلی و بسته به خواست مشتری، طراحی و تولید می‌شوند. 

بازار داغ مارک های خارجی

اگرچه در این بازار فرقی بین قیمت مارک‌ها و برندهای معروف و غیرمعروف وجود ندارد ولی اجناس داخل مغازه‌های کوچک و حجره‌های نقلی این بازار نشان می‌دهد بازار مارک‌های خارجی حسابی داغ است؛ جالب اینجا است که در قیمت تمام شده این بازار، همه چیز تاثیر گذار است جز نام مارک و برند؛ یعنی بین قیمت تمام شده مارک‌های گرانترین برندهای دنیا با یک برند چینی هیچ تفاوتی نیست؛ اینجا ارزش هر مارک فقط بر اساس ابعاد و جنس، تعداد رنگ بکاررفته در آن تعیین می‌شود نه چیز دیگر.

توی حجره‌های کوچک این راسته، تا سقف لیبل‌های خارجی، دکمه‌های فلزی شلوارهای جین، مارک‌ برندهای معروف و خلاصه هر چیزی که می‌تواند یک لباس را به مشابه خارجی آن شبیه‌تر کند چیده شده. البته در میان همه این برندها و لیبل‌های خارجی، کم نیستند تولیدکنندگانی که سفارش لیبل‌ها را به نام تولیدی خودشان می‌زنند؛ بدون تقلب و بدون سوءاستفاده از نام برندهای خارجی. موضوعی که به گفته فروشندگان این بازار، در چند سال اخیر نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته ولی همچنان فروش لیبل‌های خارجی، بخش عمده فروش لیبل‌های بازار مارک‌فروش‌ها را  تشکیل می‌دهد.

محل تولید برند های لاکچری

یکی از فروشنده‌های جوان این بازار می‌گوید «خیلی از تولیدکننده‌هایی که محصولاتشان در نیاوران، شهرک غرب و پاساژهای معروف و به اصطلاح لاکچری تهران به اسم «اصل ترک و لباس‌های برند» فروش می‌رود، همگی مشتری همین راسته‌اند»؛ یکی یکی اسم می‌برد و آدرس می‌دهد.

می‌گوید: «نه اینکه همه برندفروشی‌ها تقلبی باشند ولی خیلی از آن‌ها در همین جا تولید می‌شوند و مشتری همین بازارند؛ بارها برای خودم اتفاق افتاده که موقع خرید، فروشنده، شلوار یا پیراهنی را به عنوان جنس اصل ترک نشانم داده، در حالی که مارک آن تولید خودمان بوده؛ وقتی توی این کار باشی، راحت می‌شود جنس اصل را از فیک و تقلبی شناخت.»

فروش برند در فضای مجازی

اما در فضای مجازی هم بازار تولید و فروش لیبل و مارک، داغ است؛ کافی است فقط «فروش مارک و لیبل» را سرچ کنید تا ده‌ها سایت و پیج باز شود که بسته به درخواست مشتری، سفارش گرفته و مارک و لیبل مورد نظر او را طراحی و تولید می‌کنند.

شکی نیست که فروش کالاها و اجناس ایرانی تحت عنوان کالای خارجی و با سوءاستفاده از برندهای تقلبی، فریب دادن مشتری و سوءاستفاده از اعتبار برندهای اصلی است، ولی اینکه چطور اتحادیه‌ها و اصناف اجازه می‌دهند چنین ماجرایی در روز روشن و بدون هرگونه مشکل و مزاحمتی، نه تنها در فضای مجازی، بلکه در بازار مرکزی تهران رقم بخورد جای سوال است.

برای اولین بار آموزش هنری در پردیس فناوری کیش

برای اولین بار آموزش هنری در پردیس فناوری کیش

 

برای اولین بار آموزش هنری در پردیس فناوری کیش

 

برای اولین بار آموزش هنری در پردیس فناوری کیش، پردیس فناوری کیش از تمام صنف های مشاغل حمایت میکند ، شما هم میتوانید کسب و کار جدیدی برای خودتان داشته باشیدپردیس فناوری کیش با شماست.

جهت ثبت نام در کلاس های  هنری میتوانید از طریق پورتال ثبت نام نمایید 

                                                                                             با ما در ارتباط باشید?

برگزاری کارگاه اصول حسابداری مقدماتی و تنظیم دفاتر قانونی

کارگاه اصول حسابداری مقدماتی و تنظیم دفاتر قانونی

 

از گذشته تا به حال دانستن اصول ابتدایی حسابداری و توانایی تنظیم دفاتر قانونی از جمله ابتدایی ترین نیاز های یک حسابدار خبره در بازار کار است.از این رو پردیس فناوری کیش  اقدام به برگزاری کارگاه اصول حسابداری و تنظیم دفاتر قانونی برای دانشجویان و حسابداران عزیز با ظرفیت محدود نموده است. لذا از علاقه مندان خواهشمندیم در اسرع وقت در پرتال ثبت نام پردیس فناوری کیش نام نویسی کنند.

محل برگزاري : پردیس فناوری کیش

تاریخ برگزاری: سه شنبه 22 /8 /97 ساعت 10 صبح الی 13 

هزینه دوره: 110000 تومان **** این کارگاه برای افرادی که تا پایان مهرماه عضو مرکز مشاوره متخصصین شوند رایگان میباشد****

کارگاه فن بیان و گویندگی به زبان انگلیسی برگزار شد

کارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی برگزار شد :

پرديس فناوري كيش در روز پنحشنبه مورخ بیست و شش مهرماه نود و هفت، با افتخار براي اولین بار در ایران كارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسیبرگزار گردید .اين دوره يك روزه توسط مدرس مربوطه سرکار خانم سبا اصلیان تدريس شد و شركت كنندگان محترم از ساعت ٨:٣٠ الي ١٦:٣٠ در سه بخش زماني، حضور به هم رساندند. مدرك بين المللي اين دوره نيز ظرف هفت تا ده روز پس از برگزاري كارگاه كارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی به شركت كنندگان محترم ارائه خواهد شد.

 

کارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی برگزار شد

 

پرديس فناوري كيش، با رويكرد ارتقاي سطح مهارت هاي شغلي، اقدام به برگزاري كارگاه هاي كوتاه مدت مي كند و با ارائه مدارك بين المللي به افراد آموزش ديده، گامي مؤثر در ترفيع مراتب شغلي برداشته است.

شتاب ورود ارز به بازار ثانویه طی هفته های آینده

رییس کل بانک مرکزی از شتاب‌گیری عرضه ارز در بازار ثانویه طی هفته های آینده خبر داد.

پردیس فناوری کیش: به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به ابلاغ  مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تاکید بر عرضه ارز ناشی از صادرات غیرنفتی به سامانه نیما و یا وارد کردن آن به چرخه اقتصاد کشور به ترتیبی که بانک مرکزی مشخص می کند گفت: در هفته های آینده شاهد شتاب گرفتن و افزایش عرضه ارز برای تامین واردات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ظرف هفته جاری ضوابط مربوط در کارگروهی با مشارکت وزارتخانه های ذیربط و بانک مرکزی و نمایندگان تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. رییس کل بانک مرکزی حجم مبادله (خرید و فروش) دربازار ثانویه را طی حدود دو ماه گذشته معادل 7.3 میلیارد یورو اعلام کرد و پیش بینی کرد با مجوز اخذ شده از سران قوا مبنی برخرید و عرضه ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان غیرنفتی توسط بانک مرکزی، عرضه در این سامانه شتاب بیشتری بگیرد و برخی از مسائل مطرح در حاشیه آن نیز مرتفع شود.

اولویت بندی

همتی با اشاره به تأمین بیش از 27 میلیارد دلار از ابتدای سال برای واردات کشور از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما که 9.5 میلیارد دلار از مبلغ اختصاصی بابت 25 قلم کالاهای اساسی و ضروری بوده است، اولویت بندی و توجه به نیازهای واقعی وارداتی در شرایط فعلی کشور را در هنگام ثبت سفارش وظیفه خطیری دانست که وزارت صمت با هماهنگی وزارتخانه های دیگر بایستی به آن توجه کند.

رییس کل بانک مرکزی عدم ارائه ارز ناشی از صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان، تحت عنوان صادرات ریالی را غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد صادرات ریالی مفهومی جز خروج سرمایه ندارد و ارز ناشی از اینگونه صادرات، خصوصا صادرات عمده، هم باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد.

وی ضمن تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی و بازرگانی در توسعه صادرات کشور تاکید کرد مصوبه سران قوا اختیارات لازم به بانک مرکزی برای پیگیری قضایی جهت اعمال این مصوبه، یعنی آوردن ارز صادرات غیر نفتی به چرخه اقتصاد، داده است و امیدوارم بانک مرکزی به هیچ وجه مجبور به استفاده از این اختیار خود نباشد.

سازوکار جدید واردات خودرو و لوازم خانگی اعلام شد

پردیس فناوری کیش: سازوکار جدید واردات کالا های سرمایه های و مصرفی بادوام از قبیل خودرو (سبک و سنگین)، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی اعلام شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه های مشترک به سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی، صالحی نیا معاون امور صنایع و خسروتاج معاون صادرات و نوابی معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندکان و تولید کنندگان، وزارتخانه متبوع خود، با موضوع «سازوکار جدید واردات کالا های سرمایه ای و مصرفی بادوام»،نوشت: در اجرای مصوبه «هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» ابلاغی طی نامه شماره 76321 مورخ 30 تیر ماه 1395 وزیر محترم وقت امور اقتصادی و دارایی، مبنی بر حذف گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران از فهرست مجوزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساز و کار جدید واردات کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی بادوام که واردات آن‌ها به کشور مستلزم ثبت نمایندگی رسمی شرکت خارجی در ایران است، به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

1- براساس ماده واحده «قانون اجازه ثبت شعبه با نمایندگی شرکت خارجی»، مصوب 21 آبان 1376 و آیین‌نامه اجرایی آن، شرکت‌های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می‌شوند، مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع، می‌توانند در زمینه‌هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود، در چارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه با نمایندگی اقدام نمایند. لذا لازم است متقاضیان ابتدا به اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری مراجعه و نسبت به ثبت نمایندگی اقدام کنند.

2- اشخاص حقیقی یا حقوقی که نسبت به ثبت نمایندگی در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اقدام کرده‌اند در صورتی که بخواهند کالاهای سرمایه‌ای یا مصرفی بادوام مشمول ثبت نمایندگی (براساس ماده «4» قانون قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان) از قبیلخودرو (سبک و سنگین)، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی را وارد کشور نمایند، قبل از ثبت سفارش باید تعهدات لازم برای ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان را به معاونت امور صنایع (در مورد خودرو) و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان (در مورد سایر کالاها) ارایه کنند.

3- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت امور صنایع پس از ابلاغ ضوابط و مقررات مربوط به خدمات پس از فروش و اخذ تعهد از متقاضی مبنی بر ارایه خدمات مطلوب به مصرف کنندگان، مراتب را به دفتر مقررات صادرات و واردات برای انجام ثبت سفارش ارسال می‌نمایند.

4- دفتر مقررات صادرات و واردات پس از دریافت اطلاعات مربوط به نماینده اقدامات لازم برای ثبت سفارش کالاهای مورد نظر را به عمل خواهد آورد.

5- نماینده موظف است اطلاعات مربوط به میزان واردات کالاهای مشمول ثبت نمایندگی خود را در مقطع سه ماهه برای اعمال نظارت بر فرآیند ارایه خدمات پس از فروش به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونت امور صنایع اعلام نماید.

6- در هر مرحله از فعالیت نماینده، در صورتی که شاکی خصوصی وجود داشته باشد و یا از سوی مراجع نظارتی فوق‌الاشاره، عملکرد نمایندگی براساس شاخص‌های نظارتی مورد عمل در ارایه خدمات س از فروش، مطلوب ارزیابی نشود مراتب به دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام و دفتر مزبور موظف است بلافاصله پس از دریافت نظر مراجع فوق، از ثبت سفارش کالا برای نماینده مدنظر جلوگیری به عمل آورد. فعالیت مجدد نماینده منوط به موافقت کمیته‌ای متشکل از سازمان حمایت، معاونت تخصصی و معاونت امور اقتصادی و بازرگانی خواهد بود.

7- کلیه اقدامات فوق به صورت الکترونیکی و در بستر سازمان‌های پیش‌بینی شده با حداقل نیاز به مراجعه حضوری صورت می‌گیرد و معاونت‌های مختلف مرتبط با موضوع در سطح وزارتخانه موظفند با محوریت معاونت امور اقتصادی و بازرگانی تمهیدات لازم برای عملیاتی شدن یان فرایند از 1 آذر ماه 1397 را فراهم نمایند. بدیهی است از تاریخ مذکور صدور گواهی فعالیت نمایندگی در مرکز اصناف و بازرگانان متوقف و ساز و کار جدید عملیاتی خواهد شد.

کارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی

کارگاه اجرا، فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی 

کد کارگاه : 1818

 

? اصول خوب صحبت‌کردن را یاد بگیریم:

خوب صحبت کردن یعنی اینکه بتوانید کلام‌تان را با افکارتان همگام کنید تا جا نمانید و به‌موقع لحن صدای‌تان را تغییر بدهید تا بیان معنی‌دارتری داشته باشید.
همچنین لازم است که درست نفس بکشید تا کلام‌تان هرچه شیواتر به گوش برسد.

خیلی مهم است که در طول صحبت‌تان به مخاطب فرصت بدهید که شنیده‌هایش را هضم کند. سخنرانان ماهر قادرند به‌گونه‌ای با سرعت صحبت‌کردن‌شان بازی کنند که مخاطب بتواند افکارش را در فواصل صحبت جمع‌وجور کند و حتی درمورد آنچه در ادامه‌ گفته خواهد شد، حدس‌هایی بزند. فقط عده‌ی کمی از مردم می‌توانند هم‌زمان به آنچه می‌شنوند، فکر کنند. پس یادتان باشد که بخشی از تأثیر کلام‌تان از مکث‌های به‌جای شما ناشی می شود.

? تاکید بر روی نقاط ژست مان هنگام سخنرانی:

بیش از یک ژست داشته باشیم. این به ما کمک می کند تا پیاممان را بهتر منتقل کنیم.
اگر بخواهیم مطمئن شویم که حرفمان سوتعبیر نمی شود، هنگام صحبت کردن درباره ی ایده مان بلند حرف بزنیم و ژست هایمان را تکرار کنیم.
اگر شنونده یکی از ژست هایمان را مورد توجه قرار نداد، این یعنی با آن یکی ژستمان ارتباط برقرار کرده.
ما مجبور نیستیم برای هر حرفی از ژست و زبان بدن استفاده کنیم.
اما داشتن یک تولباکس (جعبه ابزار) از ژست ها برای تقویت گفتار، امری مهم است و از عدم درک درست مفاهیم جلوگیری می کند.
ژست های مثبتمان را مستقیماً در مقابل شنونده نشان دهیم.
این به ما اجازه می دهد که خیلی واضح حرفمان را زده و نتایج مطلوبی از آن بگیریم.
این راه نشان می دهد که نمی خواهیم مانعی جلوی رساندن نیاتمان به طرف مقابل باشد.

?❗اهمیت کنترل لحن صدا :

لحن صدا نیز نقش بسزایی در جذب مخاطب دارد. اگر بتوانید روی صدای‌ خود کنترل داشته باشید و لحن صدای‌تان را به‌موقع تغییر بدهید، شک نداشته باشید که پیام‌تان به‌درستی به مخاطب منتقل خواهد شد . همچنین اگر زبان بدن‌تان با کلام‌تان هماهنگ باشد، راحت‌تر می‌توانید به لحن مناسب دست پیدا کنید.
همه این موارد در یک سخنرانی ،یا اجرای برنامه ویا حتی مذاکره مهم است و اگر قرار باشد به زبان انگلیسی انجام شود اهمیت بیشتری خواهد داشت چرا که تسلط و تکنیک های کاربردی می تواند توانمندی شما را چندین برابر نماید.

❇ از این رو مرکز مشاوره تخصصی صنعت پردیس فناوری کیش با برگزاری اولین کارگاه اجرا، گویندگی و فن بیان حرفه ای به زبان انگلیسی در ایران شما را به این رویداد بزرگ دعوت می نماید.

 با ارائه مدرک معتبر

محل برگزاري : پردیس فناوری کیش

تاريخ برگزاري : 26 مهر ماه 1397

شهريه كارگاه : 345 هزار تومان

****در صورت عضویت در مرکز مشاوره صنعت 20% تخفیف ****

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

کارگاه فن بیان و گویندگی حرفه ای به زبان انگلیسی

 

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

صنایع غذایی بدون کمک دولت برندسازی کرد

به نقل از پردیس فناوری کیش : دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اعلام موفقیت یکی از شرکت‌های لبنی ایران در بدست آوردن رتبه دهم پرفروش ترین برند بستنی در جهان گفت: صنایع غذایی کشورمان با بهره گیری از روشها و ماشین آلات روز دنیا نسبت به بخش کشاورزی توسعه بیشتری دارند.

 به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، کاوه زرگران با بیان اینکه محصول بستنی این مجموعه تولیدی به یکی از برندهای جهانی تبدیل شده و نام خود را در کنار برندهای معتبر و پر فروش اروپایی و آمریکایی ثبت کرده است، این رویداد را اتفاقی نادر در تاریخ برندسازی ایران خواند و  اظهار کرد: حاج ایوب پایداری، موسس این مجموعه بزرگ تولیدی کار خود را با چرخ بستنی فروشی آغاز کرده است و امروز توانسته است با ایجاد مجموعه بزرگ تولیدی برای 16 هزار نفر اشتغال ایجاد کند. 

زرگران در ادامه تصریح کرد: صنعت غذای کشور یکی از خصوصی ترین صنایع کشور است که توانسته با وجود عدم بهره مندی از امکانات دولتی و امکانات بالقوه به این موفقیت در بازارهای بین المللی دست پیدا کند و دستاوردی بزرگ برای کشور به ارمغان آورد، امکاناتی که به وفور در اختیار صنایعی چون خودروسازی، پتروشیمی و معدن قرار دارد. 

وی با اشاره به ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری بالاتر صادرات صنایع تبدیلی در مقایسه با محصولات خام کشاورزی، برندسازی را یکی از ابزارهای مهم برای توسعه صادرات در بازارهای بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارآفرینان برتر کشور سرمایه های ملی و شایسته احترام و امتیازات ویژه هستند، این کارآفرینان توانسته اند با سرمایه شخصی خود برای ده ها هزار نفر شغل ایجاد کنند، مالیات و بیمه به دولت پرداخت می کنند و نسبت به کسانی که به طور مقطعی در پستی قرار می گیرند برای کشور ماندگارتر و اثربخش تر هستند.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در ادامه تصریح کرد: در اقتصادهای بزرگ دنیا به نظرات و آرای کارآفرینان بزرگ اهمیت بیشتری داده می شود و دسترسی آسان تری به مقامات تصمیم گیر کشور دارند، چرا که کارآفرینی که 300 میلیون دلار در سال صادرات دارد، اهمیت او برای اقتصاد کشور کمتر از یک وزیر نیست.

 

منبع خبر: سایت تسنیم

همایش بین المللی نقش مشاوره در راهبرد مدیریت توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی در ایران

همایش بین المللی نقش مشاوره در راهبرد مدیریت توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی در ایران

محورهای همایش بین المللی نقش مشاوره در راهبرد مدیریت توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی در ایران:

  • نقش مجالس مشورتی در ارائه طرحهای نقشه جامع اقتصادی
  • مطالعه کاربردی در مشاوره ، ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی در کشور بر اساس منابع و نیازهای محلی ، استانی و کشور ( جایابی صنعتی )
  • ویژگی مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور در ایجاد مراکز مشاوره صنعت در ارتباط با صنایع خارجی
  • ضرورت بهره گیری از فناوری اطلاعات و مشاوره از راه دور در عصر کنونی در صنایع مختلف
  • تبیین جایگاه مشاوره در صنعت در نسل چهارم انقلاب صنعتی
  • ارتباط صنایع مختلف خدماتی و تولیدی با یکدیگر در قالب مشاوره های صنعتی ( صنعت بیمه ، بانکداری ، مشاوره ای و ….)
  • نقش مشاوره های صنعتی و مستند سازی جهت ارتقای دانش در حوزه صنعتی و مراکز علمی کشور
  • ارائه نقشه ایجاد شبکه مشاوره صنعت در مقیاس کشور و منطقه
  • جایگاه مشاوره و آموزش در افزایش راندمان تولید و کیفیت کالا و خدمات
  • نحوه شناسایی آسیب ها و معضلات صنایع و طبقه بندی آنها جهت انجام مشاوره های مدیریتی
  • الگو برداری از طرحها و نتایج تحقیقات علمی و عملی حوزه مشاوره در دیگر کشورها

برای اطلاعات بیشتر به سایت www.ipcce.ir مراجعه نمایید.

با پردیس فناوری کیش همراه باشید

نخستین جشنواره بین المللی نمایشنامه نویسی شاهنامه ( به فارسی و زبان های دیگر)

نخستین جشنواره بین المللی نمایشنامه نویسی شاهنامه

( به فارسی و زبان های دیگر)

 

فرهنگ، این میراث گرانقدر ملت ها، که آینه در آینه و نسل به نسل جان میگیرد و رشد می یابد ، گاه  شهد شیرین جوانمردی ها، مقاومت ها و عاشقانه های مردمانش و گاه تیغه ی تیز زوال و اندوه می شود.

فرهنگ ، این انعکاس پرتلالو و رخشان ، از پس خروش و خزان زمانه، می پوید و از جرنگ شمشیر تاریکی ها راه می جوید و به رسم صبر و صیقل، می شکفد و گل می دهد.

اینک در بهار طبیعت، و در فصل رویش و جوانه، امید، کاشته و نوید شکفتن سر می دهیم، تا هم نوا شویم با آهنگ سبز روزگار و الحق که خوش میدرخشد شکوفه های به بار نشسته علم و فرهنگ ایران، این زمین مادری، این زادگاه خواستن ها و سرانجام توانستن ها.

در مهد تمدن و عزت، آنجا که ساز کوک می شودو رنگ، طرحی نو در می اندازد و  حجم  ، فضا و مکان دست به دست هم به روایت ، ناطق می شوند و چشم و گوش جان را می نوازند ، صحنه ی نمایش است. آنجا که عشق و نفرت از پس لحن و گفته به دانه ای اشک، به لبخندی محو و یا به حسی مبهم در گوشه قلبی بدل می شوند و مخاطب، زاده می شود و زندگی می کند و می میرد و زنده می شود و اینگونه  گره کور معمای یک باره حضورو وجود در دنیا را با دستان خویش می گشاید و بارها  زندگی را اغاز و تمام می نماید.

از دیرباز تاکنون ، هنر نمایشی در ایران به پیشرفت و بلوغ  رسیده است و هم گام با دنیای جهانی نمایش ،  قدم های بزرگی در راه اعتلای این گونه از هنر برداشته است.

 نخستین جشنواره بین المللی نمایشنامه نویسی شاهنامه ( به فارسی و زبان های دیگر)

پردیس فناوری کیش، دبیرخانه داِیمی رویدادهای علمی و فرهنگی در راستای پیوند عرصه علم و عمل ، عزم برپایی جشنواره  هنرهای نمایشی دارد. بدین منظور سفیر خوش الحان فرهنگ گشته و فراخوان برپایی  اولین جشنواره بین المللی  نمایش نامه نویسی شاهنامه به فارسی و زبان های دیگر  براساس شاهنمامه فردوسی را اعلام می دارد.

اولین جشنواره نمایش نامه نویسی شاهنامه به فارسی و زبان های دیگر براساس شاهنمامه فردوسی  با هدف جان بخشی به میراث کهن هنر نمایش در ایران و معرفی آن به جوامع غیرفارسی زبان اجرا خواهد شد.

عرصه هنر و حوزه زبان های خارجی ، دو شاه کلید برقراری ارتباط میان جوامع انسانی هستند و هم افزایی این دو، مرزها و محدودیت ها را در می نوردد و در کنه وجود آدمیان جا باز می کند و سکوت فرهنگی  جای خود را به تفکر و تعمق  فرهنگی می دهد.

آنگاه که نمایشی ایرانی به زبانی غیر از فارسی روایت می شود، ناخوداگاه، مخاطب ، نمایش ایرانی را با تمام ویژگی های ناب و خالصش نظیر بداهه گویی ، با ساختار ها و ستون های سناریو نویسی تیاتر در بوته آزمایش و مقایسه قرار می دهد و مطالعه ای تطبیقی به بار می نشیند  که هم جایگاه  نمایش ایران را می سنجد و هم به غنا و اعتلای این هنر و بومی سازی آن یاری می رساند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت utevent.ir مراجعه نمایید