استان خراسان جنوبی

[success]شهر ما را بشناسید… [/success]

[col_12][/col_12]

[col_12_last]

استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های ایران است. این استان در شرق ایران واقع شده و مرکز آن، شهر بیرجند است. استان خراسان جنوبی،تا سال ۱۳۸۳ به همراه خراسان شمالی و خراسان رضوی استان خراسان را تشکیل می‌دادند و در آن سال با مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، در سال ۱۳۸۳ ایجاد شد.

کشاورزی

استان خراسان جنوبی رتبهٔ اول تولید محصولات باغی زرشک و عناب و رتبه دوم تولید زعفرن و پنبه را در سطح ایران داراست. همچنین این استان، ششمین تولیدکنندهٔ انار در بین استان‌های ایران است و شهرستان فردوس پس از شهرستان‌های ساوه و نی ریز، سومین تولیدکنندهٔ انار در ایران است، پسته بادام، سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو، خرما ، توت، شاتوت، گردو، انجیر و سنجد از دیگر محصولات باغی این استان است.

در بخش محصولات زراعی، این استان در تولید چغندر قند، رتبه هشتم کشور را داشته و همچنین گندم، جو، پنبه، حبوبات، محصولات جالیزی و گیاهان علوفه‌ای در این استان کشت می‌شوند.

در بخش دامپروری، پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، گاو شیری و گوشتی، گوسفند، بز و شتر به صورت سنتی و صنعتی انجام می‌پذیرد.

صنعت

کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، وسایل نقلیهٔ موتوری، محصولات فلزی، تجهیزات حمل و نقل، اکسید منیزیم، محصولات لاستیکی و پلاستیک، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، محصولات کانی غیرفلزی، کاغذ و محصولات کاغذی، ابزار پزشکی و اپتیکی، ساعت، رادیو و تلویزیون، فلزات اساسی، چوب و محصولات چوبی، منسوجات، مبلمان و صنایع غذایی و آشامیدنی در سطح استان و نیز در ۵ شهرک صنعتی در بیرجند، فردوس، قاین، نهبندان وسرپیشه مشغول فعالیت می‌باشند.

قالیبافی، سفالگری، رنگرزی، آهنگری، مسگری، حصیربافی، سبدبافی، نمدمالی، زیلوبافی، پارچه بافی، نوغان داری، ریسندگی، گلیم بافی، جاجیم بافی، زرگری، دباغی و سوزن‌دوزی، از جمله صنایع دستی استان خراسان جنوبی هستند.

معدن

این استان دارای پتانسیل بالایی در بخش معادن می‌باشد به طوری که دارای تنها ذخایر منیزیت ایران (شهرستان بیرجند و شهرستان سرپیشه)،بزرگ‌ترین ذخیره و تنها معدن آزبست ایران (معدن حاجات نهبندان) بوده و ذخایر و معادن مهم بنتونیت (شهرستان سرایان،سه قلعه)، گرانیت (بیرجند و سربیشه)،گل سفید (بیرجند)، بازالت (شهرستان سربیشه) در خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مهمترین معادن این استان، معدن مس قلعه زری واقع در جنوب غرب این استان (خوسف) است که به علت عیار طلای بالای آن در سطح جهان شناخته شده‌است.

معادن ولاستونیت، کائولن، تراورتن، فلدسپات، بوکسیت، مارن، گچ، آهک، دولومیت، مرمریت، خاک صنعتی، سنگ لاشه و توف از دیگر معادنی هستند که در این استان در حال بهره‌برداری هستند.

[/col_12_last]

[spacer]

[success]صنایع استان … [/success]

[checklist]

[/checklist]

جذب متخصصین بومی

پردیس فناوری کیش در نظر دارد از متخصصین بومی منطقه در رابطه با آموزش صنعت در حوزه نقت ، گاز و پتروشیمی دعوت به همکاری نماید .

[button color=”red” size=”large” link=”http://kishindustry.ir/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%aa%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%d8%a7%d9%86/”] فرم جذب متخصصین بومی [/button]

[success]پروژه های صنعتی… [/success]

[col_14]

[/col_14]
[col_14]

[/col_14]

[col_14]

 

[/col_14]

[col_14_last]

 

[/col_14_last]

[spacer]

[success]دوره های آموزشی … [/success]

[col_13]

[/col_13]
[col_13]

[/col_13]
[col_13_last]

[/col_13_last]

[spacer]

[tabs]
[tab title=”درباره ما”]
[image source=”http://imediapixel.net/demo/ecobiz/wp-content/uploads/2011/05/image1.jpg” alt=”” align=”left”]

پردیس فناوری کیش، مستقردر مرکز انتقال فناوری های پیشرفته کیش  با ایده محوری کسب و کار دانش محور و برپایه بهره گیری از فناوری های نوین در زمینه مشاوره و کارگاه های تخصصی فنی و مهندسی ، کاربردی و صنعتی ، تحقیقات و مطالعات پژوهشی ، نظارت و شناسایی سیستم های یادگیری مبتنی بر فناوری IT  با همفکری و هم افزایی مدرسین مجرب دانشگاهی در حوزه های فنی و مهندسی ، فناوری اطلاعات و زبان های خارجی تخصصی شکل گرفت.

از اقدامات این شرکت ، فعالیت های آموزشی در زمینه برگزاری دوره های مختلف سازمانی به صورت حضوری، برگزاری دوره زبان های خارجی و کامپیوتر با متد الکترونیکی ( مجازی ) می باشد.  برگزاری دوره های آموزشی تخصصی متفاوت که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت نیز از جمله اقدامات چند ساله این پردیس است . همکاری آموزشی با نهادها و شرکت های معتبر صنعتی و بانک ها در سایه بهره گیری از توان آموزشی نیروی انسانی متخصص توانسته است، این پردیس را در عرصه های گوناگون سرآمد نماید از این رو به برخی از همکاری ها و اقدامات پردیس فناوری کیش اشاره می نماییم .

  • برگزاری دوره های فنی و مهندسی صنایع غرب استان تهران در زمینه دوره های مکانیک الکترونیک هیدرولیک پنوماتیک دوره های کد وزارت نفت ویژه بسیاری از شرکت های معتبر به صورت گروهی و سازمانی.
  • برگزاری دوره های کامپیوتر اعم از ICDL ویژه کارکنان Excel پیشرفته طراحی و گرافیک نرم افزارهای مهندسی برق ، الکترونیک ،مکانیک و…(آنلاین و سازمانی)
  • برگزاری دوره های زبان خارجی اعم از انگلیسی ، آلمانی ، اسپانیایی و …با استاندارد آموزشی توسط مدرسین و دانش آموختگان مجرب دانشگاه شریف ،تهران و شهید بهشتی . (آنلاین و سازمانی)
  • برگزاری دوره های ویژه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

[/tab]
[tab title=”ارتباط با ما”]
[image source=”http://imediapixel.net/demo/ecobiz/wp-content/uploads/2011/05/image1.jpg” align=”right”]

آدرس:

کیش،مرکز تجارت جهانی،برج صدف، طبقه پنجم، مرکز انتقال فناوری های پیشرفته (واحد ۵۰۳)

تلفن : ۴۴۴۵۳۸۷۷ – ۰۷۶

[itemlist]

  • شماره تماس: 02166176196
  • تلفکس: 02189776129
  • ایمیل: info@kishindustry.ir

[/itemlist]
[/tab]
[tab title=”پیوند ها”]

[checklist]

[/checklist]
[/tab]
[/tabs]

[spacer]